Tänkte på idag när jag var ute och åkte att ratten är vriden lite åt vänster när man kör rakt fram, ställer man ratten rakt åker bilen åt höger, har ej tänkt på om det varit så hela tiden eller om det uppkommit nu?
Kollade luften i däcken och det var samma tryck i däcken.
Har bytt fjäderbenslagring på ena sidan och några bussningar för ca 3 veckor sen, så kanske behövs framvagnsinställning efter det?
M.v.h
Annons
Re: Ratten sned
2Låter som behov av framvagnsinställning. Bör gå på garantin om nu det andra gjorde det.
Re: Ratten sned
3Ja det andra gick på garantin, och när man byter och har isär fjädringen ska man väl göra framvagnsinställning efteråt?
Kia ceed sw crdi 2008
Re: Ratten sned
4Framvagnsinställning bokad på torsdag, får vi se om det hjälper eller om de hittar något glapp som inte upptäcktes för 3 veckor sen när de bytte bussningar och stötdämparlagring.
Kia ceed sw crdi 2008
Re: Ratten sned
5Problemet löst! Framvagnsinställning gjordes, de såg även att bromsbeläggen var slitna lite ojämnt och ganska dåliga fram.
Så de smorde upp oken och klämde i nya belägg, går nu som den ska på vägen igen!
W
Så de smorde upp oken och klämde i nya belägg, går nu som den ska på vägen igen!
W
Kia ceed sw crdi 2008
Re: Ratten sned
6Var det verkstaden som bytte bussningar till dig? Sen lämnar dem dig en bil dem inte gjort hjulinställning på när det ska göras??
Shit säger jag bara
Skönt för dig att bilen går som den ska nu igen bara!
Shit säger jag bara
Skönt för dig att bilen går som den ska nu igen bara!
Volvo V60 R-Design D5 ICE White
Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
Re: Ratten sned
7Ja, det var ett garanti ärende, bytte bussningar o stötdämparlagring, men framvagnsinställningen fick jag upptäcka att den behövdes, och bekosta själv! Så nu är bilen inbytt och åker annat märke med en återförsäljare som inte fuskar!
Kia ceed sw crdi 2008
Re: Ratten sned
8Robin S skrev:Ja, det var ett garanti ärende, bytte bussningar o stötdämparlagring, men framvagnsinställningen fick jag upptäcka att den behövdes, och bekosta själv! Så nu är bilen inbytt och åker annat märke med en återförsäljare som inte fuskar!
Fick du själv bekosta hjulinställningen??
Man blir ju mörkrädd hur verkstäder beter sig idag! när dem gör något som ändra hjulvinklar och dylikt så ska ju självklart dem stå för den biten!
Aja hur som så förstår jag att du kör ett annat märke idag när dem ska hålla på, på det viset! Själv får man väl se vad det blir för bil nästa gång, får köra några tusen mil till med min
Volvo V60 R-Design D5 ICE White
Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
Re: Ratten sned
9Ja o dom ville att jag skulle ta en 4-hjuls inställning, och talade om vad jag skulle få betala. För sånt var inte garanti. Sen att det berodde på garanti jobbet dom gjort räknades inte!
Har klagat på att framvagnen inte var hundra, o efter 4 inlämningar utan resultat, tog vi kontakt med Konsumentverket. Då fixade dom till bilen, utom att ställa rätt framvagnen.
Kände att en sån återförsäljare ville jag inte gynna med en krona till!
Naturligtvis försvann service kravet kia har veckorna efter att vi bytt bort bilen.
Så tyvärr borde kia hålla bättre koll på sina försäljare, för bilarna är vettiga!
Tyvärr har vi långt till nästa försäljare av kia, där av bytte vi märke.
Har klagat på att framvagnen inte var hundra, o efter 4 inlämningar utan resultat, tog vi kontakt med Konsumentverket. Då fixade dom till bilen, utom att ställa rätt framvagnen.
Kände att en sån återförsäljare ville jag inte gynna med en krona till!
Naturligtvis försvann service kravet kia har veckorna efter att vi bytt bort bilen.
Så tyvärr borde kia hålla bättre koll på sina försäljare, för bilarna är vettiga!
Tyvärr har vi långt till nästa försäljare av kia, där av bytte vi märke.
Kia ceed sw crdi 2008
