Annons

Bilklädsel

1
Hej

Har köpt en nya Kia Sportage och tänkte försöka mig på att installera bilklädsel för att skydda den nuvarande.
Men när det gäller att ta bort nackstöden på framsäterna går jag bet, är det verkligen så att de inte går att lossa?
Baksätet hade jag inga problem med och alla 3 lossnade snällt, men det går bara inte i fram. Ena sidan släpper men inte den bortanför dörrarna.

Är det någon som har en lösning/förklaring så man slipper klippa sönder och försöka tråckla på klädseln? :eh:
Annons

Bilklädsel

3
Jag använder vanliga konstläderöverdrag för att skydda stolarna när man jobbat ute eller är blöt och skitig. Kostar ca 150kr per stol.
Finns lite överallt att köpa t.ex hos er Kia återförsäljare.
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Bilklädsel

5
Fattar heller inte vitsen varför man inte ska njuta av den befintliga klädseln?
Betala så mkt pengar för en ny bil och sen sätta dit någon skitful klädsel till ingen nytta.
Må vara att man är typ grisodlare men då kan man ju bara hänga ett temporärt skydd den gången.

Re: Bilklädsel

6
Knorren skrev:Må vara att man är typ grisodlare
:lol: :lol: :lol:
Det har jag aldrig testat. :crazy:

I övrigt håller jag faktiskt med... Ok med skydd där t.ex barn sitter med skitiga skor m.m

Dessutom finns det väl airbags i stolarna oxå(?) och då gäller det att ha en klädsel som är gjord för det.
Kia Sportage -12 184Hk

Bilklädsel

8
Ibland ligger jag på marken i olja och smuts under en bil och mekar sen sätter jag mig i bilen och åker hem.

Nästa gång jag sätter mig i bilen kanske jag har ljusa byxor och på väg till fest eller något.

Då kan det vara trevligt att slippa olja och smutsfläckar på dem. Det handlar inte alltid om att skydda bilen :-P
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Bilklädsel

9
HB021 skrev:Ibland ligger jag på marken i olja och smuts under en bil och mekar sen sätter jag mig i bilen och åker hem.

Nästa gång jag sätter mig i bilen kanske jag har ljusa byxor och på väg till fest eller något.

Då kan det vara trevligt att slippa olja och smutsfläckar på dem. Det handlar inte alltid om att skydda bilen :-P
Då kvittar det ju vad du har för klädsel i bilen om du grisar ned klädseln.
Njut av originalklädsel och släng in ett temporärt kladdskydd när det är befogat.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"