Annons

Domänen kommer INTE att upphöra den 28/7

1
Hej,

Tyvärr kommer sidan stängas ner den 28/7. Jag har försökt få någon att överta driften eftersom jag inte har tid att administrera den själv och inte kan motivera att ligga ute med pengar för domänhosting och namnregistrering utan resultat.

Om någon ändå vill ta över går det bra att höra av sig via mail till zombie666_snabela_me.com

Om inte så rekommenderar jag http://www.facebook.com/pages/Kia-Motor ... 6840196572

Mvh

Peter
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com
Annons

Re: Domänen kommer att upphöra den 28/7

2
Vore tråkigt om detta forum lades ner.
Det är ett bra sätt att dela med sig av sina erfarenheter och eventuella problem kring KIA:s bilar.

För att inte tala om det "kött på bena" man får vid garantiärenden.
Hur många gånger har man inte hört från verkstan att "det är första gången vi ser problemet", "vi har aldrig var varit med om detta tidigare" och "detta går inte på garantin", och att man senare upptäckt att det är ett känt fel/problem som många råkat ut för. Nu tänker jag inte på KIA specifikt, utan det gäller i princip samtliga tillverkare/ verkstäder.
Ett forum som detta stärker oss konsumenter och gör det lättare att syna bilfabrikanternas och verkstädernas bluffar och rövare.

Vad kostar siten att driva?
Det borde väl gå att skrapa ihop till driften bland oss användare. Jag är iallafall beredd att ge en slant för att forumet skall leva vidare.

Då min datakunskap är begränsad så kan jag tyvärr inte tillföra så mycket vad gäller själva driften av siten.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

3
Var inne på KIA:s Facebooksida, som Peter skickar i länk ovan.
Har inte fejsbokk själv, men det gick att titta på den ändå.

Det finns inte så mycket matnyttig information. Den får snarare ses som en reklamsida för KIA (givetvis eftersom den drivs av KIA).
Inga kritiska synpunkter eller frågor framförs, utan sidan verkar gå ut på att berätta hur lycklig och nöjd man blivit sedan man köpt en KIA, typ.

Dvs Facebooksidans informationsvärde för oss konsumenter är väldigt lågt, näst intill obefintligt.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

4
Backis skrev:Vore tråkigt om detta forum lades ner.
Det är ett bra sätt att dela med sig av sina erfarenheter och eventuella problem kring KIA:s bilar.

Hur många gånger har man inte hört från verkstan att "det är första gången vi ser problemet", "vi har aldrig var varit med om detta tidigare" och "detta går inte på garantin", och att man senare upptäckt att det är ett känt fel/problem som många råkat ut för. Nu tänker jag inte på KIA specifikt, utan det gäller i princip samtliga tillverkare/ verkstäder.
Ett forum som detta stärker oss konsumenter och gör det lättare att syna bilfabrikanternas och verkstädernas bluffar och rövare.

Det borde väl gå att skrapa ihop till driften bland oss användare. Jag är iallafall beredd att ge en slant för att forumet skall leva vidare.

Då min datakunskap är begränsad så kan jag tyvärr inte tillföra så mycket vad gäller själva driften av siten.
"Vad kostar siten att driva?
Det borde väl gå att skrapa ihop till driften bland oss användare. Jag är iallafall beredd att ge en slant för att forumet skall leva vidare."

Jag tycker detta låter som en bra idé!!
KIA Ceed SW 2010 Bensin, silvermetallic, komfortpaket, dragkrok

5
Hej,

Driften i sig kostar inte mer än cirka 400 ink domännamnet. Mitt problem är att jag jobbar 200% med mina ordinarie uppdrag och inte har tid att ta hand om sidan, men om någon är villig att betala årskostnaden överlåter jag gärna sajten till den som känner sig manad =).

Peter
Stefan skrev:
Backis skrev:Vore tråkigt om detta forum lades ner.

"Vad kostar siten att driva?
Det borde väl gå att skrapa ihop till driften bland oss användare. Jag är iallafall beredd att ge en slant för att forumet skall leva vidare."

Jag tycker detta låter som en bra idé!!
Forumgrundare

7
kastebo skrev:Var hostas siten nu? Eftersom det är en php sidan skulle den kunna ligga på one.com som kostar 12kr i månaden + 95kr för se domänen. = 239kr/år
Hej, det är precis där den ligger nu och för det priset enligt senaste fakturan. Mitt problem är som sagt inte priset utan tiden. Jag låter gladeligen någon annan ta hand om den biten om någon vill.
Forumgrundare

8
Hej igen på er,

Okej, jag kör på ett år till med sajten så får vi se sedan om det går att få snurr på ekonomin och administrering. Ska se om det går att slänga upp en annons eller två också.

Om ni VILL, får ni gärna gå in på Akademibokhandeln eller CDON och köpa en av mina böcker för att stödja arbetet med sajten ;-)

Till exempel: De dödas rike

Eller

Gängkrig 145

Jag tjänar bara några kronor per bok, men alla bäckar små…
Forumgrundare

10
Tack =)
Merland skrev:
Peter skrev: Till exempel: De dödas rike

Eller

Gängkrig 145

Jag tjänar bara några kronor per bok, men alla bäckar små…
Åfan är det du...har gängkrig men ska se sen när tjejerna här hemma blir lite äldre om inte De dödas rike serien kan funka.....tack Peter du är grym tecknare.

Häls.
Merland
Forumgrundare