Annons

Re: Automatisk dörrlås, hur smart är det?

81
Sbillas skrev:Tycker att det är irriterande att om en passagerare öppnar dörren innan jag har tagit ur nyckeln, så öppnas inte dörrarna sen när jag väl tar ur nyckeln. Det ser jag som en BUGG i programvaran. Finns väl ingen logisk anledning att det ska vara så? Stängs bilen av och nyckeln tas ur tändningslåset SKA alla dörrar öppnas oavsett om någon ivrig figur har hoppat ur innan nyckeln dras ur tändningslåset.
Fixar de detta tycket jag funktionen är ok.
Precis det där påpekade jag för ÅF, helt klart en bugg ,mem´n de tyckte det skulle vara så
, ta bort skitens sa jag.
Annons

Re: Automatisk dörrlås, hur smart är det?

82
Droopy skrev:
TheKillchain skrev:Jag besökte Bilhallen E14 Sundsvall för att ta bort de automatiska billåset.
sagt o gjort de tog 5 minuter.

Nu 2 veckor efter får jag hem en räkning på 370 riksdaler!?!?!
Observera att vid överlämnandet av bilnycklarna från disken så frågades ingenting hur jag ville betala eller dylikt!
de var bara glada o log , LÄS "-välkommen åter"

fick lust att gå BERZERK på telefonen men lyckades lugna ner mig. är iövrigt nöjd med bilen, trots klonket som sker vid varm motor då växling/koppling i korsningar. (måste va drivaxel right?) och att den låter lite väl högt i kupen.

Ska köpa fälgar men de blir nästa sommar.

åter till mitt rage! hur ska man tillmöta gå de j*vlarna? jehovas tamme tusan
Betala inte en krona, Bilhallen E14 Sundsvall är helt hopplösa med i princip allt.
Jag har numera sålt Kian men då den var i min ägo hade jag problem med jojjande bromsar som de fesökte tre gånger utan att hitta något fel.

ca 6mån sebare ringe de upp mig och sa att de hade en massa öppna arbetsordrar liggnade och såg att jag hade haft bilen inne ett flertal gånger för felsokning av bromsproblem och undrade vart de skulle skicka räkningen.


<ok, sa jag.....tyst i luren....jomen du förstår sa en kvinna, vi måste fakturera någon denna kostnad >( till saken hör att bilen var endast några mån gammal och hade alla garantgier kvar ) ok sa jag....tyst i luren.......jomen du förstår sa kvinnan, någon måste betala för detta jobb. <ok sa jag, men inte tän ker ja betala....tyst igen.............men vem ska betala då sa kvinnan, inet ja iaf sa jag.

Sedab sa jag år hon att kolla upp vilen bil det var jobbet hade utförts på och om der fans någon garanti på bilen, jo jag sert att det är en ganska ny Kia.........tyst i luren igen...........då säger jag att då får hon nog ta och fakturerar Kia för felsökningen, ok säger hon och lägger på luren.'

<Jag har fler saker onm detta bolag men jag tror detta räcker, ett pajasföretag utan dess like.

<jag var själv inne med min för att ta bort det automatiska dörrlåset och då ville de ochsåp ha betalt, glöm det sa jag, ta bort skiten och det gjorde det.

Det fungerade inte som det skiulle, men det tyckte de.


Ursäkta stavfelen en jag har varit igång snart ett dyngn på jobbet och skriver därefetr.
FYFAN de låter ju helt bortom allt vad bilservice är! snacka om att tälja guld med pennkniv. Ja då äre väl bara att ta i med hårdhandskarna. Jag har ännu inte haft nå problem med min (1500 mil) men vad vet jag....ingenting verkar ju gå på garanti om man läser de finstilta ändå. Jag får tacka för ditt svar! mycket matnyttig info. rolig kuriosa var då de erbjöd mig att provköra deras Optima då utan reg skyltar = olagligt. men då sa jag att de fick hejda sig! :lol:

törs man fråga vilken bil de blev efter kian? man blir ju lite nyfiken :)

Re: Automatisk dörrlås, hur smart är det?

84
leber skrev:som jag har berättat tidrigare.2 araber försökte bilrån i centrala stockholm.det rädda mej .heder till kias lås.
ja då förstår jag, men jag tror inte det är grundidén varför Kia satte det i alla bilar....
själv brukar ja inte vara i stockholm då jag bor i sundsvall, tur de! nu vill jag ju aldrig fara dit
en sån gång skulle man haft ett avkapat hagel under sätet 8-)

Automatisk dörrlås, hur smart är det?

89
leber skrev:det är jättebra, för oss som bor i storstäder,ni som bor på landsbygden förstår jag att det är jobbigt,för oss är det bra attslippa dessa bilrånare.
Även om vi bor i storstäder så livar jag att våra Kia bilar är inte den sorts bil som blir drabbad men kul du känner att det är ett bra bilmärke.:)
Har inget problem med låset utan jag har vant mig.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Återgå till "Generella diskussioner"