Annons

Äntligen Kia-ägare

1
Som nybliven Optima-ägare så var det väldigt skoj att hitta detta forum :)

Micke heter jag och bor i Västerås och har en vit Optima sedan snart en vecka, en av de första i den färgen och detta utförande tror jag, jag har åtminstone inte sett någon än :)

Hittills är vi väldig nöjda och jag är positivt överraskad över hur solid bilen är och vilken otroligt bra väghållning den har. Tidigare bilar har varit allt från Toyota Celica till Opel Vectra, men ingen har varit i närheten av denna bil i kvalitetskänsla och väghållning.

Har två ungar (11 och 13) som är gillar bilen enormt mycket. Den 13-åriga tjejen har aldrig varit intresserad av bilar förr, men nu är Optiman plötsligt skolans snackis. Eller, hon tjatade länge att vi skulle köpa en Audi Q7 och det var nära, men förnuftet segrade... som tur är...
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive
Annons

Re: Äntligen Kia-ägare

3
Ytterligare en Västeråsare, trevligt. :wave:

Ser fram emot att se optiman på vägen framöver då det är en riktigt snygg skapelse. :thumbup:

Lär ju dröja innan vi ser några fler då det bara gick drygt 600 st till Sverige första året.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Re: Äntligen Kia-ägare

5
Tack!

Kan komplettera succéhistorien med att det idag kom fram två grannar, olika tillfällen, för att spana på bilen som jag
parkerat framför huset. Det verkar vara en bil som drar till sig både herrar och damer i alla åldrar, inte så jättevanligt trots allt.

Bilen fortsätter att imponera även som körmaskin. Visst hade det kunna vara 100 hästar till, men ställer jag det mot dieselförbrukningen så är jag nöjd. Vill jag gasa, så luftar jag hojen istället ;)

Det enda jag kan klaga på är torpedväggens mellan bagageutrymmet och kupé. Det är lite trångt så det gick inte in ett cykelpaket där. Cykeln gick in ändå, men det var till att köra med halvöppen bagagelucka.
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"