Annons

Äntligen leverans!

1
I morgon kl 11:00 levereras Bilen! En 1,7 oljebrännare med komfortpaket o fast drag! Skulle komma till midsommar men den kom redan nu! :D Fast jag har 38 gr feber och ligger nerbäddad idag men i morgon får jag nog göra en paus i min sjukdom.
Sen får vi se vad som plånboken säger att det går att komplettera med. ;) Ska bli sjukt roligt. Senast jag köpte fabriksny bil var en VW Jetta 1988 så det är ett tag sen. Fast min senaste bil, en Passat kombi 02 med Tiptronic och BSR-trim på ca 200 hk kommer att vara saknad ett bra tag... Har haft mycket roligt i den bilen. Får bli en mer laid-backinspirerad körstil nu antar jag.
Tur att jag hittat detta forum så man kan få lite hjälp av er kunniga.
Sportage 1,7 crdi 2015 SE
Drar på somrarna runt på en Knaus Sport 420 QD Husvagn på 1200 kg
Annons

Re: Äntligen leverans!

3
Visst är jag nöjd! Bilen har gått 12 mil nu så jag har ju inte hunnit med så mycket än. Ser fram emot lite fix med ljus och ljud så blir det fantastiskt roligt sen.
Sambons fråga varför den där lådan som ska in i bagaget måste in i bagaget förstår jag mig inte på. Nån som kan Venus-språk som kan översätta åt mig? Sen kanske det blir ett byte till JL audios basrör som spänns fast under handskfacket. Kan ju vara bra att få med lite prylar i skuffen... En Kenwood DDX4021BT kommer att se vacker ut på instrumentbrädan istället för den rödskrikiga originalradion. Visst, den är rätt bra med iPhonesladden som gör att du tom kan köra Spotify och få upp texten på displayen (funkar ju inte vid BT) men jag vill ha lite mer bildmöjlighet. Sen kan man ju få upp Garmindisplayen från telefonen i bildskärmen vilket gör att man har allt från HF, BT, NAV, DVD o musik. Det enda som inte går att få ihop är rattknapparna för telefonen, de längst ner på ratten, och mikrofonen i taket. De måste ersättas men det får man leva med.
Och visst ÄR det snyggt med en grafitgrå bil! INGET pollen eller vägdamm syns på lacken! :roll: Hmmm. Det går ju att tvätta bilen iof.

5
Hade nog valt en annan färg än grafitgråmetallic men ville gärna ha en Hedin-Edition så därför fick jag köpa den färgen. Ska prova Ultima Paint Guard Plus när jag kommit hem efter semestern så kanske det blir lite mer lyster i färgen.

6
hanse1 skrev:Hade nog valt en annan färg än grafitgråmetallic men ville gärna ha en Hedin-Edition så därför fick jag köpa den färgen. Ska prova Ultima Paint Guard Plus när jag kommit hem efter semestern så kanske det blir lite mer lyster i färgen.
Hehe, tur att vi alla är olika så vi får lite mångfald på kulörerna. I mina ögon är den grafitgrå, eller gun nånting som KIA kallar den eller den svarta överlägset snyggast. Vitt ser lite "tråkigt" ut. Min polare köpte en sån där saffransgul, den tyckte han var snyggast. Det som betyder något är att vi blir nöjda med just vår bil!
Och lystern i min grafitare tycker jag är, som Askungen sa, alldeles underbar! 8-)

8
mibe skrev:Protest! Vit pärlemor kan knappast anses vara tråkigt! Taxivit kanske är lite trist ;)
Protesten mottagen och kommer att behandlas på Estetiska Rådets nästa möte.
(Men har du tänkt på att en pärlemovit SER Taxivit ut på håll o i lite skymning... ) ;)

Äntligen leverans!

10
Soda skrev:Beställer du en vit bil, får du en locktång på köpet ! :)
haha! ;-)
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic