Annons

Re: Rostbubblor

11
Det är otroligt lätt att se om luckan är omlackad. Kolla bara efter en lackskarv just innanför luckan. Finns det ingen så är den inte det.

En kombi drar upp mer skräp på luckan än en sedan. Kolla bara på hur dom ser ut på vintern jämfört med en sedan= full i snö. Desamma gäller sand, salt o sånt skit på vägarna.

:arrow: Väldigt enkel ekvation.
Sorento crdi...
Annons

Re: Rostbubblor

12
esso45 skrev:Ang. bubblor i lacken. Du säger att bilen inte varit omlackerad. Jag frågar i alla välmening, hur vet du det? Jag köpte en sprillans ny Fiat för många år sedan och fick samma problem på bagageluckans ovansida. Det visade sig att bilen blivit skadad under transporten till säljaren. Något föremål hade trillat ner på bagageluckan så att den fick lackeras om -i all hast- jag skulle ju hämta bilen en bestämd dag. Men det var ett detektivarbete att få reda på detta. Alla inblande nekade ju naturligtvis. Detta var länge sedan. Idag är konsumentskyddet betyd-ligt bättre. Ge bara inte efter.
Håller med esso45 - det är mycket möjligt att bagageluckan är omlackad- min Ceed var omlackad vid nybilsleverans utan att jag fick information om det. Dessvärre syns det ju ganska tydligt...
KIA cee'd SW 1.6 CRDI Komfort -2008
Skriv svar

Återgå till "Problem"