Annons

Innerbelysning

1
Har jag fel eller ska inte innerbelysningen tändas när man tar ur nyckeln ur tändninslåset eller tänds det bara när man öppnar dörrarna??

2011 Cee´d 1,6 CRDi Sw Premium Edition
Annons

Innerbelysning

2
Det tänds när jag stänger av motorn på knappen.
Men jag har lyset på auto.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Re: Innerbelysning

3
Jag har ingen knapp för avstängnings av motorn. Men enligt manualen ska det tändas när man har knapparna i taken i rätt läge och tar ur nyckeln ur låset, verkstan som kollat på bilen hittar inget fel och har även kollat på en annan bil som dom hade där och på den funkar det inte heller, deras teori var att det kan se bara funkar på vissa modeller. Tycker att om man har komfortpaket så borde det väl funka. Får väl vänta på besked från verkstan

5
surswe skrev:Jag har ingen knapp för avstängnings av motorn. Men enligt manualen ska det tändas när man har knapparna i taken i rätt läge och tar ur nyckeln ur låset, verkstan som kollat på bilen hittar inget fel och har även kollat på en annan bil som dom hade där och på den funkar det inte heller, deras teori var att det kan se bara funkar på vissa modeller. Tycker att om man har komfortpaket så borde det väl funka. Får väl vänta på besked från verkstan

Har du belysningen på i läge AUTO alltså på spaken för belysning inte knapparna i taket.
Där du justerar halvljus eller parkering osv
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Innerbelysning

6
MB77 skrev:
rickard80 skrev:Det tänds när jag stänger av motorn på knappen.
Men jag har lyset på auto.
Är ju ganska stor skillnad på Sportage och Ceed...
Va är det sant?
Trodde det bara var mark frigången..

Efterlyser fortfarande så man kan se under vilken bils underkategori man är i på tapatalk.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

9
Jag har gjort det och dom visste inte heller men dom skulle ta upp det med någon som var fordonsansvarig på kia så vi får väl se. Men det verkar som ingen här har en ceed so innerbelysningen funka som det står i manualen.

10
Sportagen kan säkerligen skilja sig från Ceed.
Jag har testat min Ceed och där tänds inte innerbelysningen varken när man
stänger av tändningen eller tar ut nyckeln.
Är det någon som får detta att funka på Ceed?
Min bil är en Ceed 2010 komfortpaket.
Kanske har premium edition fått lite extra finesser?