Hejsan !
Har ägt våran Ceed sedan i Juni det är en ifrån 2021 med nu 4000 mil på... Org däcken fram sitter kvar och bak är det några nya av ett märke jag inte skulle välja om jag skaffade nya däck...
Upplever bilen som fruktansvärt spår känslig på länsväg och motorväg samt om det är lite blåsigt ute känns det som om bilen fladdrar från sida till sida väldigt enkelt jämfört med någon annan bil jag kört.. (arbetar som bil/buss mekaniker) så har kört många olika bilar.
Är detta något som är vanligt för Ceed kombi hybriderna eller är däcken som sitter monterade på bakhjulen av mindre bra kvalitet tro... Har upplevt detta på Högpresterande däck som inte kostar speciellt mkt då sidoväggarna inte alls har samma styvhet som kvalitets däck.. ??
Med andra ord upplever ni era bilar som jag beskriver?
Mvh Mathias
Annons
Re: Spår känslig/svajig vid blåst
2Rekommenderar en hjulinställning i första hand, då det är vanligt att Ceed CD står fel i bakvagnen. Ev nya däck också om de hunnit bli taggiga.
Re: Spår känslig/svajig vid blåst
3Ser ju inget på däcken som tyder på att dom skulle stå fel men ibland behövs det ju inte mycket för att det ska kännas desto mer... Får ta in den nån dag efter arbetstid o kolla här på jobbetSorentoUM skrev: 01 nov 2024, 12:00 Rekommenderar en hjulinställning i första hand, då det är vanligt att Ceed CD står fel i bakvagnen. Ev nya däck också om de hunnit bli taggiga.