Annons

Rekommenderade torkablad?

1
Mina original torkarblad är kassa efter 3 år. Är det värt 500kr för nya original (förar och passagerar) eller hur länge håller tredjeparts? Finns ju Bosch tex för 100kr st men kanske är sämre.

Någon som rekommenderar något märke eller modell eller vet storlekarna?

Jag tror förarsidan är 650mm och passagerarsidan 400mm och bakrutan kanske 300mm?
Annons

Re: Rekommenderade torkablad?

2
Förstår de är kassa efter tre år, jag byter normalt varje år vid byte till sommardäck, finns även de som säger de bör bytas vid varje däckskifte, för att undvika repor etc.

Men för att kolla storlekar kan du enkelt gå in på t ex https://wipers.se/, skriv in registreringsnummer så listar de blad som passar, finns flera andra som har samma funktion. Angående märke, så kör jag Bosch, fungerar riktigt bra, minst lika bra som original tycker jag, om inte bättre.

Re: Rekommenderade torkablad?

3
Jag gör som ssh9721 och kör Bosch och byter på våren, man märker att de gamla blivit slitna när man byter.

Sist beställde jag från Amazon och dessa passar till min Ceed SW 2020 GT

"Bosch AR653S - Torkarblad Aerotwin - Längd: 650/400 mm - 1 set med torkarblad för vindrutan"
"Bosch A302H - Torkarblad Rear - Längd: 300 mm - Bakre torkarblad" De byter jag sällan
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"