Annons

Kia sportage.

1
Hej ny på erat forum och blev medlem eftersom jag ska byta bil inom snar framtid .
Har bara haft fyra bilar hittills i mitt liv så någon större bilbytare är jag inte.

Jag är ute efter en bil som ska passa mina behov , jag jagar och fiskar en del och behöver därför awd högre markfrigång och plats för två vuxna utan problem, har även en hund en drever så en hundbur har jag i bilen också , men annars åker jag oftast ensam i bilen och har ca 1,5mil till jobbet så inga långa körsträckor blir det i vardagen .

Nu tänkte jag höra med er om Kia sportage den senaste modellen, då den får bra kritik i tester och ser ut att vara lagom i storleken (ska testköra en snart) sedan finns service lokalt för mig vilket är bra ..

Vilken sportage ska man vilja när det gäller ekonomin mm om det nu går att svara på , sen kör jag ca 1500mil om året så är sportage en problemfri bil som min tidigare Mitsubishi outlander och Subaru outback var , och vad anser ni om ljudnivån och kvalitet i övrigt på Kia om man nu jämför mot kanske Volvo xc 60 som jag även kollat på .

Lite rörig fråga kanske men ös på med era åsikter.
Annons

Re: Kia sportage.

2
Har tidigare haft en XC60, dock något äldre 2015 års modell har jag för mig. Har nu skaffat en PHEV Sportage 2024 och är hittills nöjd. Nu kanske man inte skall jämföra en så mycket äldre modell mot en helt ny men anser Sportagen flera snäpp bättre. Ljudnivån kan man inte klaga på. Låter mest från däcken. Hör faktiskt inte alls motorn mer än när den går igång vid näst intill stillastående. Utrustningsnivån på min Advance kan jag inte heller klaga på. Finns i stort sätt allt. Då du kör kortare sträckor skulle ju PHEV:en passa utmärkt. Själv kör jag i stort sätt nästan enbart på batteri förutom långresor. Hur den håller i längden vet jag ju inte då det är min första KIA. Men den känns minst lika, om inte mer, premium som en XC60. Iaf den jag hade.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"