Annons

sen leverans

1
hej
bokade nya niro i april plug in men som vanligt svårt med lev tiden pga komponent brist, gäller väl mer eller mindre alla bilar men hur är det med nya kia niro någon har lite koll på lev tiden o hur lång tid kan det ta från korea att frakta hit bilen?
Finns det någon kia niro plug in med advance utrustning
/Hasse
Annons

Re: sen leverans

2
Innan bilen är produktionsplanerad kan säljaren se uppskattad leveranstid i systemet, vilket uppdateras en till två gånger i veckan (oftast mellan måndag och tisdag), det är den information som fabriken har/levererar. När bilen väl passerat PO Creation, så kan man (säljaren) se hur många dagar det är kvar innan produktion. När den väl är producerad kan det ta några dagar upp till två veckor innan den lastas på båt. Leverans med båt från Korea tar ca 6-7 veckor (mer åt det senare), väl i hamn mellan 1-2 veckor innan den kommer till återförsäljare.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: sen leverans

4
Hej. Jag har en fråga om en beställning på min Kia ev6:a.

Den anlände till Wallhamn den 15/2 och blev förregistrerad redan den 8/2. Dock så verkar den fortfarande inte ha gått igenom PDI:n. ÅF sa sa att den skulle anlände v. 8, vara klar med PDI och hämtad v.9, för att sedan levereras till mig v. 10. Nu är det v. 10 och det verkar absolut inte som att den kommer vara leveransklar. Dessutom så anlände bilen v. 7, en vecka innan beräknat datum så borde det inte vara mer rimligt att tidplan gäller?

Någon som vet vad som gäller här? Om det just nu är långa hanteringstider i Wallhamn, så man får lite mer insikt i status på bilen.

Tack gubbs.
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"