Annons
Annons

Re: Fartkameror

2
Jag hade precis samma.

Jag tror att de har ändrat så att Android-systemets olika möjliga volyminställningar för olika delsystem nu används.
Jag tror att allt ljud förr var kopplat till *en* volyminställning (Media-Volymen internt i Android).
Nu tror jag att ljud från "bilen", dvs varningljud och liknande, går på System-Volymen internt i Android.

Normalt när du vrider på volymratten så ändrar du på Media-Volymen, inte System-Volymen.

Jag minns inte exakt hur jag löste det, men här är två gissningar:
* antingen så skyndade jag mig att vrida på volymen just när fartkamera-ljudet spelades, och då ändrade jag på dess volym
* eller så stoppade jag all uppspelning av ljud (ingen radio, inga mp3:or från usb-sticka eller så) och bytte till nån app som inte har med media att göra, och vred på volymratten. Nu borde System-Volymen ändras, inte Media-Volymen.

Nåt sånt. :-) Nån annan kanske vet bättre. Och det kanske finns nån volym-app där man kan ställa in alla volymerna så som man kan göra i Android på en tfn. Jag har i alla fall inget minne av att jag löste det via några inställningar i nån app, utan just med volymratten vid rätt tillfälle.


PS: Appropå fartkameravarningen så skulle jag bli såååååååååååå glad om det fanns en inställning för att mute:a den andra signalen. Det är ytterst enerverande med den glada trutelutten när man passerat kameran.

Re: Fartkameror

3
KiaNiro2020 skrev: 24 feb 2022, 19:24 Förra uppdateringen av min Niro så hörde man olika ljud vid t ex fartkameror, men nu senast hörs det bara som en viskning. Kan det va så att det finns någon inställning som jag missat.
Precis samma drabbade mig efter senaste uppdateringen (Niro PHEV my20). Man får verkligen anstränga sig för att höra varningen.
Men alla andra varningsljud hörs bra, utom fartvarningen.
Hittade just nu en skapligt ny (tror jag) manual för AVN5.
Här finns "systemljud" under ljudinställningarna. Kanske det kan finnas nåt där.
Har inte hunnit kolla på det här själv.

Bild
Skriv svar

Återgå till "Niro"