Annons
Annons

Re: E-niro

4
Ok, jag har sett i instruktionsboken att man kan ställa in ett vinterläger. Men beskrivningen av vad det innebär tycker jag var knapphändig. Jag tyckte att det mest stod att det kunde förkorta körsträckan. Jag tänker att syftet med batterivärmning är att förlänga
körsträckan.

Re: E-niro

5
Ja manualen är riktigt dålig, typ översatt med Google translate.
Bifogar en bild hur det ser ut i menyn. Dom menar väl att batteriet värms upp och hålls i bra kondition, men det kostar energi.

edit, det går inte att bifoga något.

Re: E-niro

6
Tack för input, jag kan tänka mig att den värmer batteriet medans bilen laddar och i så fall får man ju längre räckvidd om man kör iväg i direkt anslutning till laddning.

Re: E-niro

7
Det är väl snarare så att batterivärmningen kickar in när man valt en laddstation (DC) som man navigerar till.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: E-niro

8
MagnusLindgren skrev: 10 dec 2021, 22:28 Det är väl snarare så att batterivärmningen kickar in när man valt en laddstation (DC) som man navigerar till.
Hm, då kan man alltså inte förvärma batteriet när den står inkopplad till min hemmaladdare och som jag styr med uvo-appen?

Re: E-niro

9
Mon skrev: 11 dec 2021, 16:20
MagnusLindgren skrev: 10 dec 2021, 22:28 Det är väl snarare så att batterivärmningen kickar in när man valt en laddstation (DC) som man navigerar till.
Hm, då kan man alltså inte förvärma batteriet när den står inkopplad till min hemmaladdare och som jag styr med uvo-appen?
Inte vad jag upptäckt under det året jag haft min. Endast kupén (inklusive ratt och bakruta).

Förvärmning av batteriet har mest med att det ska va uppe i bra temperatur vid snabbladdning.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "e-Niro"