Annons
Annons

Re: Niro plug in

4
Ja Connect teamet har verkligen lyckats skapa en krånglig metod för att uppgradera till nya appen.
När en app som fordrar inloggning byts mot en ny version, bör ju rimligen inloggningsuppgifterna med automatik följa med till nya versionen.
Alltså, mina problem började direkt på steg 1, som gällde att logga in på gamla Uvo kontot. Fick "fel lösenord", trots att jag använt detta PW under hela tiden med gamla appen. Ok, jag bytte PW några gånger, och fick också dessa verifierade och godkända, men kunde ändå inte logga in, pga fel PW.
Skickade in kontaktformulär med beskrivning av mina problem, dels från AppStore i telefonen, och även från datorn. Tror inte ens dessa blev skickade, eftersom jag inte fick nåt kvitto på sändningen, och naturligtvis inga svar heller.
Beslöt mig då för att kliva upp ett steg i hierkarin, och skickade direkt till tyskarna. Förhoppningarna på att få svar var väl inte så högt ställda.
Men efter 4 veckor kom iaf svar från dem. Nu bidrog inte svaret direkt till nån lösning, men en liten guldstjärna kan dom väl vara värda iaf för svaret.
Mailsvaret plus min enorma envishet triggade mig att göra några sista försök med appen. Började som vanligt med att byta lösenoed, fick ok på det, men fortfarande fel PW vid inloggning.
Och nu äntligen till hur jag lyckades få ett PW som också fungerade vid inloggningen. Det är så osannolikt, att jag inte har nån bra förklaring till det.
När man skulle byta PW, fanns två möjligheter till verifiering. Dels genom SMS, och dels med mail. Jag har hela tiden använt SMS metoden, men i ett sista försök tog jag mail metoden. Fick verifiering och ok på nytt PW, och nu hände det osannolika, att jag kunde ligga in på mitt gamla Uvo konto. Sedan var det i stort sett transportsträcka till nya appen.
Tillfälligheter kanske nån tänker. Nej jag är tillräckligt luttrad i den här data-tekninik branschen för att tro på tillfälligheter. Aallt har en logisk förklaring, även om jag inte kan förstå den i det här fallet.
Nu kanske inte den här långa redogörelsen hjälper nån annan, eftersom app teamet satt en deadline till31/8 på uppdateringen.

Deras kommentar i mailet

Please note: If you don’t upgrade before September 2021, you will no longer be able to use UVO App. If you have any questions please feel free to reach us through our contact form. You can find more information on how we handle your data here.

Happy driving,
The Kia Connect Team

Så har man inte uppdaterat ännu, ser jag ingen annan möjlighet än att radera sina gamla konton, och börja om från ruta 1, och skapa nytt konto.

Re: Niro plug in

7
Primärt så betyderju detta meddelande, precis som står, att du har dålig eller ingen uppkoppling till kias server.
Du har väl kollat din uppkoppling? Till höger längst upp på AVN displayen finns ikonen för UVO uppkopplingen.
Nu är det inte säkert att meddelandet betyder just detta, det har jag erfarenhet av i mina tappra första försök att uppgradera appen. Jag fick också detta felmeddelande när jag försökte skapa ett nytt konto, utan att radera mitt gamla. Det kom när jag skickat VIN till servern, och väntade mig verifiering till bilen.
Jag troratt kias system inte godkände två konton på samma användare, och därför inte sände verifieringen till bilen.
Så ett systemfel stoppade nog verifieringen, men blev på nåt sätt kodat som dålig anslutning.
Du är ju ganska sparsam med info om vad du gjort, och hur långt du kommit när du får detta felmeddelande.
Det blir jobbigt om man måste ställa motfrågor till dig.
Du såg väl i mitt förra svar att deadline för uppgradering har passerats nu, och enda möjligheten, som jag ser det, är att du raderar all info och konton, och börjar om med nytt konto.
Har du börjat om från ruta 1, eller försöker du fortfarande uppgradera?
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"