Annons

Kia connect appen

1
Den här tråden har inte direkt med PHEV att göra, men eftersom jag äger en Niro PHEV 2020, så fick det bli den här kategorin.
Har efter mycket huvudbry lyckats få nya Kia Connect appen att fungera för nån vecka sedan.
Det var väl inga nyheter mot den gamla, förutom nytt gränssnitt.
Däremot har den överraskat mig ett flertal gånger med, att på kartan visa att bilen står parkerad långt från mitt hem, fast den bevisligen står i mitt garage med laddkabeln ansluten. Visseligen har jag passerat dessa platser, men absolut inte parkerat där.
Nån annan som har upplevt detta fenomen med positioneringen på kartan?
Inte så bra, om man "tappat bort" bilen, i en stor okänd stad.
Nej Kia har nog inte lyckats så bra med den här nya appen. Betyget i skrivande stund ligger på 1,7 av 5 stjärnor, vilket väl inte är nåt att skryta med direkt.
Man kan ju hoppas att programmakarna tar till sig av all den negativa kritiken, och "filar" på en ny version.
Annons

Re: Kia connect appen

2
Om nu bilen står parkerad i garaget så får den inte så noggrann GPS position. Har den fri luft så har jag alltid haft korrekt position på min bil.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Kia connect appen

3
Kan nu så vara, men med "gamla" appen, som jag använt i nästan 1 år hade jag aldrig sådana fel. Bilen har full uvo-kontakt, även om den står i garaget. Och varför skulle den ta positioner, som ligger 3-5 km ifrån mitt garage?

Re: Kia connect appen

4
Det är ju bilen som rapporterar positionen till appen. Men prova med att göra en omstart av enheten i bilen (oftast en liten liten knapp bredvid powerknappen på radion).
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"