Annons

Kylarvätska, nivå?

1
Hej,

Är en rookie så beklagar om detta är en helt idiotisk fråga.

Kylarvätskenivån ska vara mellan L och F, så långt är jag med. Men när jag tittar på behållaren kan jag absolut inte se vad nivån är. Vågar inte fylla utan att veta, men är orolig för att nivån kanske är så låg att det inte syns? Någon som kan ge tips?
Annons

Re: Kylarvätska, nivå?

3
fyramyra skrev:Det är säkert för låg nivå..glykolen är det färg på,så det borde synas i normala fall..gunga lite på bilen o se om det syns vattenrörelse i expansionskärlet..
Tackar för svar! Hm, när jag öppnade locket för kylarvätskan så var det vätska direkt under locket. Testade att hälla i några droppar kylvätska men det tog lång tid för det att rinna igenom. Misstänker att det isf är alldeles för mycket kylarvätska och att det är därför det inte syns om den är mellan F och L. Kan det vara så kanske?

Re: Kylarvätska, nivå?

4
Det verkar som det bara är vatten i,om det är helt färglöst.. men du får nog mäta glykolhalten,och justera nivån till mellan F o L... Kanske det behöver tömmas ur o fyllas på mer glykol..du får mäta halten o kolla..bäst att ha i ordning innan vintern :)
Skriv svar

Återgå till "Rio"