Annons

Kan inte stänga av filkörningsassistent

1
Hej, har sedan tidigare en Optima Plug-In Hybrid och nu köpt en Kia Ceed! I knapp-panelen till vänster om ratten kan jag stänga av filkörningsassistenten genom en knapptryckning. Den återgår sedan till defaultläge vid nästa start. Fine så långt. Man kan också gå in och stänga av funktionen i färddatorn. I min värld skulle det betyda att funktionen stängs av permanent. Men så är icke fallet. Det är ingen skillnad på om man stänger av manuellt via knapp eller via färddatorns inställningar. Är det någon som vet hur man stänger av den irriterande funktionen permanent?
Tack på Förhand
Annons

Re: Kan inte stänga av filkörningsassistent

4
Kiasmos skrev:Tack för ditt snabba och tydliga svar! Förstår tanken, men tycker funktionens otillförlitlighet är en risk i sig. Plötligt rycker den tag i ratten och man blir skrämd och ouppmärksam i någon sekund.
Med vänlig hälsning,
//Eric
Har också haft svårt för denna funktion, och irriterat mig på att den inte går att stänga av permanent, men efter haft bilen snart ett år så har jag börjat uppskatta funktionen. Har helt klart hjälpt mig i några situationer. :)
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"