Annons
Annons

Re: Uppdatering panel.

3
Fick uppdateringen idag, kan bara hålla med, totalt värdelös. Inne i menyn för display kan man välja något som heter typ "fleralternativsbild" ser ut att innehålla allt den gamla hemskärmen gjorde, men begriper inte om man kan få upp den på något vis. Har du kommit någonvart Niclas? Kan man få uppdateringen ogjord...

Re: Uppdatering panel.

5
Jandersson83 skrev:Fick uppdateringen idag, kan bara hålla med, totalt värdelös. Inne i menyn för display kan man välja något som heter typ "fleralternativsbild" ser ut att innehålla allt den gamla hemskärmen gjorde, men begriper inte om man kan få upp den på något vis. Har du kommit någonvart Niclas? Kan man få uppdateringen ogjord...

Man kan göra på flera sätt. Antingen använda knapparna MAP, NAV, RADIO mm. Då kommer just dom delarna visas på större delen av skärmen. Då får du på höger sida en pil för att "fälla ut" den lilla delen som du kan slidea mellan olika andra sidor att visa.

När skärmen bara visar klocka, temperatur, vilken profil samt en liten del av kartan kan man slieda trycka på kartan för att få upp den, eller slidea från höger till vänster för att få upp huvudmenyn.

När man väl är i huvudmenyn finns det en bra knapp uppe till vänster, där kan du få fram information om hur du får den aktuella manualen.

Ganska enkelt, har själv bara haft min nya bil i knappt åtta timmar.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Uppdatering panel.

6
Fick uppdateringen i fredags och tycker väl sådär...

Jag gillar möjligheten till att ha flera profiler och jag gillar också den nya detaljerade översikten i navigatorn för varje korsning. Även möjligheterna att göra inställningar från telefon appen är ju en förbättring.
På min e~Niro har dessutom uppdateringen åtgärdat en bugg som gjorde att appen gav felaktig status när man startade A/C:n remote.
Men den nya hemskärmen tycker jag suger, saknar verkligen möjligheten att lägga upp tre valfria widgets.
Högerdelen av den nya hemskärmen är ju helkass, varför skulle någon vilja ha en kartbild som är så mörk att den i praktiken inte tillför något! När man själv kunde välja hade jag oftast Klimat, Radio och Batteri status uppe, nu kan jag visserligen fortvarande få två av dem genom att trycka på Radio eller klimat knappen och sedan ha batteri info på högerpanelen....men varför inte tre valfria????
/Mats - e-Niro MY20 - väntar på min EV6 plus AWD

Re: Uppdatering panel.

7
Fick min uppdaterad idag när service gjordes. Helt kass. Skärmen är så mörk att man inte ser kartan utan endast den röda pilen som markerar bilens läge. Jag har testt med både automatisk inställning och dagsljus. Ni som redan har den sen innan, är era likadana?

Re: Uppdatering panel.

8
Niro phev pp2 skrev:Fick min uppdaterad idag när service gjordes. Helt kass. Skärmen är så mörk att man inte ser kartan utan endast den röda pilen som markerar bilens läge. Jag har testt med både automatisk inställning och dagsljus. Ni som redan har den sen innan, är era likadana?
Tryck på kartan så får du upp den helt.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"