Annons

Backvarnare och släp...

1
Eftersom jag har komfortpaket så har jag också backvarnare. När jag kopplar på en släpvagn och backar så tjuter ju varnaren hela tiden. Lite irriterande och stressande, minst sagt. Finns det något sätt att koppla ur backvarnaren, eller går det att koppla strömuttaget vid dragkroken så att backvarnaren sätts ur funktion när man kopplar på en släpvagn?
Annons

Re: Backvarnare och släp...

6
Helge skrev:Ok. då får jag nog anmärka på detta när bilen ska in på service, för min backvarnare tjuter oavbrutet så snart man backar med släp på. Och kroken är monterad och köpt av KIA-återförsäljaren.
Kolla några olika släp, min backvarnare kopplas ur av de flesta släp, men inte på vissa hyrsläp från t ex byggvaruhus.Så felet kan kanske ligga hos släpet (jordfel/tjuvström?)
KIA cee'd SW 1.6 CRDI Komfort -2008

Re: Backvarnare och släp...

8
Det finns en elsats som är avsedd att monteras i bilar med parkeringssensorer. I ditt fall är det troligen fel elsats som monterats eller rätt elsats som det är något fel på. Den svenska tillverkaren Thule/Monoflex som är den ojämförbart största leverantörern av elsatser för Kia Ceed i Sverige har haft en del kvalitetsproblem just med elsatserna. Kolla med din handlare som monterat dragkroken.


Alp
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"