Frost?

Vet inte om det är rätt ställe och fråga på men jag chansar.Har en Kia Picanto inköpt förra året i februari (2018 modell) Varje gång det är minusgrader får jag massa is på insidan av framrutan,vet att fukt kan vara orsaken till detta.Försöker få bort så mycket snö/vstten som möjligt efter det att jag kört och vet bilen ska stå.Även provat avfuktare i bilen men inget hjälper.Fler som har samna problem?

Annons

Re: Frost?

Heddi skrev:Vet inte om det är rätt ställe och fråga på men jag chansar.Har en Kia Picanto inköpt förra året i februari (2018 modell) Varje gång det är minusgrader får jag massa is på insidan av framrutan,vet att fukt kan vara orsaken till detta.Försöker få bort så mycket snö/vstten som möjligt efter det att jag kört och vet bilen ska stå.Även provat avfuktare i bilen men inget hjälper.Fler som har samna problem?
Inte på någon nyare bil. Men på äldre bilar har jag råkat ut för detta, har löst sig med en torrboll i kupén :)

Skickat från min Pixel 2 XL via Tapatalk

Re: Frost?

Jag har haft samma problem. Frost på insidan av framrutan kommer ifrån fukt under golvmattan på förarplatsen. Hur fukten kommer dit, vet inte ens verkstaden (Kia). Vad gör man?
Annons
Skriv svar

Återgå till "Bilvård"