Annons

Bloggen

1
Som ni ser så har Peter nu ordnat fram bloggen igen.
Den uppdateras kontinuerligt.

Häng med ;)

Mvh _Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Annons

Re: Bloggen

2
_Morgan_ skrev:Som ni ser så har Peter nu ordnat fram bloggen igen.
Den uppdateras kontinuerligt.

Häng med ;)

Mvh _Morgan_
De här blir barrrrrrra bättttttttttre :D
STORT TACK FÖR DIG OCH PETERsom orkar hålla på :D
CEE'D1,6 SW crdi I GULD2011 eller inte

Re: Bloggen

3
Jag är ju ganska ny i detta Kia forumet, Men forum speciellt phpbb forum är inte nytt för min del. Har tidigare administrerat en del olika forum och även modererat. Men detta forum är väll det som intresserat mig mest. Här finns åldrar från runt 20 och uppåt. Det är dels det som lockar mig väldigt mycket. Diskussionerna blir då mycket mer intressanta än om åldern hade varit ganska snarlik hos alla medlemmar. Jag är 26 år gammal och har tidigare hängt ganska mycket på olika forum, Där har jag då även märkt saker som folk uppskattar att ha på forumen, Bl a chatt & shoutbox. Så jag försöker vara så öppen det bara går med idé er från både användare på forumet och även egna idé er.

Sen att Peter har fixat forumet i grund och botten är ju bara toppen. Ett svenskt Kia forum behövs. Det finns ju svenska forum till nästa alla bilar. Men inte till Kia. Så Peter massvis med cred till dig för idén om forumet :)

Peter och jag försöker hålla forumet så uppdaterat som det bara går hela tiden. Trots att jag inte varit admin vidare länge så känns det som att vi har snar lika idé er vad gäller utseendet på forumet och hur det ska skötas.
Vi är självklart öppna med idé er från er användare om ni har förslag på förbättringar vad gäller forumet.
Det är ju ni användare som håller liv i forumet. Peter och jag bara justerar diverse saker.
Så jag vill då ta tillfälle i akt att tacka dig "Kia4life" och alla andra användare samt Peter för ett mycket trevligt forum, Som kommer växa enormt. Det är jag helt säker på.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Bloggen

4
De antal inlägg som genererats senaste veckan är fler än resten av detta året. Tror att mycket är just den nya layouten samt många nya funktioner.

Själv är jag aktiv medlem i 6-7 olika forum och lite mer sällan i 4-5 till. Gick över till forum när min ISP slutade med att ha en newsserver där man via Forte Agent diskuterade väldigt mycket. Där fanns väl totalt 50 000 olika grupper och av dem ca 50 svenska.

Så tack igen för att det blivit lite mer fart på forumet. Bra att gruppen ceed är väldigt aktiv, synd att inte de andra är det. Man tycker ju att iaf Sportage borde ha fler inlägg, skulle iaf tro att det är modellen efter ceed i popularitet.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Bloggen

5
Helt off topic.
Jag reggade mitt konto här den 13/12-2010. 10 dagar innan jag köpte bilen =)
Men om jag kollar sedan dess så är det en helt annan aktivitet här nu. Det skapas nya trådar och det skrivs nya inlägg titt som tätt. Detta är riktigt skoj att se. Själv smider jag planer så det ska kunna bli ännu mer fart på forumet. Håller planerna osagda så länge :). Men skam den som ger sig.

Mvh _Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Bloggen

6
Detta är nog ännu mer OT. :)
Sedan går det ju att utveckla forumets "reklamsida" på FB. Jag klickar "gilla" på en del här så alla de 45 jag har i vänlistan får ju det synligt på sin "wall". Tror att FB kan vara ett argument om man ska "sälja in" forumet för att få in lite (lite) reklam här. Kan ju hjälpa till med löpande utgifter. Jag är i ett svenskt oberoende motorforum med över 50000 medlemmar som lite för mycket (ur användarsynpunkt) litar till reklamen. ABP och liknande program är snart nödvändigt för att slippa reklamen, synd, men mycket trafik genererar mycket kostnader vilket även stabilitet och "uptime" gör.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Bloggen

7
r_o_n skrev:Detta är nog ännu mer OT. :)
Sedan går det ju att utveckla forumets "reklamsida" på FB. Jag klickar "gilla" på en del här så alla de 45 jag har i vänlistan får ju det synligt på sin "wall". Tror att FB kan vara ett argument om man ska "sälja in" forumet för att få in lite (lite) reklam här. Kan ju hjälpa till med löpande utgifter. Jag är i ett svenskt oberoende motorforum med över 50000 medlemmar som lite för mycket (ur användarsynpunkt) litar till reklamen. ABP och liknande program är snart nödvändigt för att slippa reklamen, synd, men mycket trafik genererar mycket kostnader vilket även stabilitet och "uptime" gör.


Har faktiskt inte haft en tanke på det med att gilla" så kompisar ser det på sin sk vägg.
Dock ska jag börja göra det. Har dock inga vänner på fb som kör Kia men mina vänner har säkert vänner som kanske kör kia eller ev funderar på att köpa en Kia. Reklam på forumet vill vi inte ha för mkt av. Möjligtvis det som ligger nere på index sidan just nu är lagom. För mycket reklam blir ju bara en katastrof enl mitt tycke. Vad jag vill ha vid ett medlemskap på ett forum är så lite reklam som möjligt, Speciellt reklam i inlägg är ju bara tvi tvi.


*Edit* 1 vän har jag på FB som kör Kia
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Bloggen

8
250 kompisar på Facebook, 2 Kia ägare (vara Morgan är en av dem, den andra kör en Soul i Chicago).
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Bloggen

9
Peter skrev:250 kompisar på Facebook, 2 Kia ägare (vara Morgan är en av dem, den andra kör en Soul i Chicago).
Det var ju väldans bra på få dagar. Lägg till en fråga när man reggar, hur man hittade hit. Så slipper du ju fråga eller polls eller liknande. Går väl att göra så att det är frivilligt at svara, men tror de flesta gör det, om det finns.

Hade du tänkt på det med FB själv, eller ska jag ta åt mig äran? ;)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Bloggen

10
Jag tror Facebook, bestående inloggning och generell stabilitet är din förtjänst r_o_n =).
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com
Låst

Återgå till "Om forumet"