My Eberspaecher med EasyStart Web

#1
Hej

tänkte höra om andra än jag installerat dieselvärmare med EasyStartweb och hur ni upplever det.
Jag köpte min Kia Ceed ny i april förra året och lät installera en dieselvärmare med GSM start. Jag startar alltså min värmare med telefonen och EasyStart Web som de kallar den applikationen.

För mig krånglar det här systemet allt som oftast och nu har deras server legat nere hela helgen vilket gjort att jag inte kunnat använda min värmare. Jag har hela helgen försökt nå dem på telefon men har mötts av telefonsvarare som beklagar de problem de har just och att de jobbar för att åtgärda problemet. Det har hänt så pass ofta att jag nu börjat tröttna och har kontaktat dem för att påbörja en reklamation av deras produkt (om det nu kan tjäna något till)

Tjänsten kostar dessutom ungefär 300 kronor om året. På grund av de problem de haft med tjänsten fick alla som harv tjänsten nyligen 6 månaders gratis påfyllning av abonnemanget vilket jag känns bara löjligt med tanke på vad allt kostat mig och jag allt som oftast inte kan använda det. Det är som ett lotteri om bilen är varm och jag slipper skrapa rutorna på morgonen eller inte.

Jag kommer att begära att de installerar en klocka i bilen så att jag manuellt kan starta den i stället vilket känns bra mycket tryggare än det jag har nu. Det märkliga är också att jag alltid har kunnat gå ner till bilen och starta värmaren med den lilla röda knappen vilket inte ens det går när de har problem med sina servrar.

Jag vill varna alla andra att installera deras EasyStart Web. Tjänsten är inte alls att lita på och som det verkar bara under utveckling vilket de borde tala om när man köper och installerar den. Någon support verkar heller inte finnas, utan ringer tillräckligt många så slår de på en telefonsvarare.

Köp inte!

arg :-/


Annons

Re: My Eberspaecher med EasyStart Web

#2
Jag har samma system och har också upplevt mycket problem, någon gång i månaden åtminstone. Det går dock oftast att lösa genom att logga ut från appen och sedan logga in igen, oavsett vilket felmeddelande som visas, det verkar alltså snarare vara så att det är deras App som krånglar mer än själva servern, även om felmeddelandet påstår det omvända.

Re: My Eberspaecher med EasyStart Web

#3
RaXha skrev:Jag har samma system och har också upplevt mycket problem, någon gång i månaden åtminstone. Det går dock oftast att lösa genom att logga ut från appen och sedan logga in igen, oavsett vilket felmeddelande som visas, det verkar alltså snarare vara så att det är deras App som krånglar mer än själva servern, även om felmeddelandet påstår det omvända.


Tja Appen ja. Den krånglar hela tiden och jag är tvungen att logga in och ut varje dag snarare. År 2018 och med det priset jag betalat för möjlighet att kunna starta med Appen (5000 kr) så borde väl det inte behöva vara så?

Sedan är ju inte det, det enda problemet. Jag hade bilen inlämnad 4 gånger förra året för problem med värmaren och batteriet om laddar ur på grund av värmaren. En gång slutade värmaren fungera helt, och hade gått i baklås. Nej, det var inte värt pengarna :-(
Annons
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst