Senaste inlägget från föregående sida:
Hej,1-fas eller 3-fas handlar väl mer om hur många faser laddboxen tar emot, dvs 230 volt eller 400 volt? Jag själv kommer installera en 3-fas laddbox hemma för att framtidssäkra en del, men framförallt få en jämnare fördelning på faserna i huset. Bilen laddar max 16A/3.7Kw , där kontakten till bilen är en typ-2. Den andra änden kommer att kommunicera med bilen om vilken laddstyrka som kan tas emot. Den änden kan vara typ-1, typ-2 eller om du har schukco.
Jag är ingen elektriker eller expert, men så har jag förstått det

Jag fick pris från min KIA handlare på 2150kr inkl moms på en KAB MODE3 4M T2-T2 3F 16A. Ville första sälja en 7.5m för en tusenlapp till, men kände att 4m räcker för mig eftersom man ändå parkerar näsan framför stolpen. Då slipper man 3.5m extra kabel att brottas med i bilen... Den har fungerat utmärkt för mig!
Batteri-Johan. Du har förmodligen mycket fukt i bilen. Det problemet hade jag i vinter med all snö man drar med sig in som sedan smälter. Kör man sedan uteslutande på el så kommer inte vattnet att försvinna utan det blir kvar i bilen. Kupévärmaren som är riktad bakåt kommer inte att hinna värma hela bilen och framförallt inte framrutan som ligger "bakom" kupévärmaren. Dit kommer värmen sist och 1h är förmodligen för lite.