Annons

Förvaringsfack i kofferten

1
En sak jag funderat på (har inte fått min Niro än, är mellan Tilbury och Rotterdam just nu). Läser man broschyren så ska det ju ingå ett förvaringsfack i bak, så när man fäller baksätet så blir det helt plant.

Dom demo bilar jag kikat i har inte detta, så det blir en höjdskillnad på nästan en decimeter. Ni som fått era, är det så på era också?



Det har ju kommit fram under en liten tid nu, att KIA Motor Sweden inte riktigt har koll på sin marknadsföring (exempelvis Plus 2 har inte nyckellöst system som dom marknadsfört det med fram till december) och vad som egentligen stämmer i verkligheten, så skulle inte bli det minsta förvånad om dom kommer och säger nåt om tryckfel etc den här gången med.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Annons

Re: Förvaringsfack i kofferten

2
Det blir inte helt plant när en fäller ner sätena. Och du kanske har en gammal broschyr, för i den som jag har står det ingenting om det. Det står "...så att golvet nästan blir helt plant." Det syns även på bilden i broschyren att det inte är helt plant.
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1

Re: Förvaringsfack i kofferten

3
Nja, gammal broschyr ska man väl inte kalla det när man tar den senaste PDF:en från deras sida (vilket Kia alltid tycker man ska göra). Nästan helt plant är jag med på, men när golvet i bagaget är ca 10cm lägre än ryggstödet så är det inte nästan helt plant. Att ryggstöden lutar räknar jag som nästan helt plant.

Men min ÅF ska kontakta produktansvarig (igen) om detta idag.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Förvaringsfack i kofferten

5
Nu har jag kollat, och jag har ingen sådan förvaringslåda som syns i broschyren. Alltså blir det som en nedsänkning där, vilket gör att det blir en höjdskillnad när en fäller sätena. Säg gärna till om du får något besked, det där förvaringsfacket skulle jag gärna vilja ha, det hade vi på förra bilen (2013 Cee'd SW).
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1

Re: Förvaringsfack i kofferten

7
Nu har vi fått lite svar från Kia Motors Sverige. Bilarna till sverige är specade att inte ha något förvaringsfack i bagaget. Däremot går det att köpa som reservdelskit och byta ut några delar. Har inte fått exakt pris, men det rör sig om ett par tusenlappar.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Niro"