Annons

Re: Motorvärmare.

31
Om man själv monterar en för bilen godkänd motorvärmare på rätt sätt så kan det ju knappast påverka garantin på övriga ev. fel på bilen. Får man byta bromsklotsar själv är det risk att all garanti på bromsarna förverkas?
Annons

Re: Motorvärmare.

33
kalle2345 skrev:Om man själv monterar en för bilen godkänd motorvärmare på rätt sätt så kan det ju knappast påverka garantin på övriga ev. fel på bilen. Får man byta bromsklotsar själv är det risk att all garanti på bromsarna förverkas?
Det går bra att byta bromsklossar själv. Gjorde det i höstas. Verkstan sa att det inte va några problem med garantin. Köpte dom på skruvat.se kan rekommendera dom.
KIA Cee'd 1.6 CRDI -08

Re: Motorvärmare.

34
MB77 skrev:Att montera en motorvärmare kan omöjligt påverka garantin.
Ingenting är omöljigt när man har med bilhandlare att göra. Säger de nej kan man inte mycket mer än knyta näven i byxfickorna och muttra om att man minsann köper en BMW nästa gång.... eller?

Re: Motorvärmare.

35
Hej igen,

Det var intressant med diskussionen om garantifrågan men jag vill lyfta min ursprungliga fråga en gång till. Eftersom vare sig Mekonomenverkstaden eller den KIA-återförsäljare jag varit i kontakt med är intresserade av att installera en Calix insticksvärmare så får jag väl göra det själv. En oljetrågsvärmare, som de erbjuder, vill jag inte ha.

Är det någon som gjort denna installation själv och/eller vet hur det ska gå till? Det jag känner mig osäker på är var jag ska borra hålet för kontakten i fronten/kofångaren och var det är lämpligt att gå mellan motorrummet och kupén för med kabeln till kupéuttaget. Resten är inga problem.

Eftersom hålet för kontakten och vägen mellan motorrum och kupén är densamma, oavsett om man har oljetrågs- eller insticksvärmare så borde det vara en hel del här på forumet som kan tipsa mig. Tacksam för svar!
__________________________________________
Kia Ceed SW 1,6 CRDi, -2010

Re: Motorvärmare.

36
Jag borrade ett hål genom torpedväggen vid passagerarens fotutrymme. (rostskydda hålet noga)
Hålet genom kofångaren gjorde jag på förarsidan mellan grillen och strålkastaren. Tog ut strålkastaren för att se vad som var bakom först. Fick skära bort lite av "buntningen" (frigolit) bakom stötfångaren.
kia diesel kombi
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"