Annons

Intervalltorkare?

1
Kan någon förklara detta för mig.
På spaken finns ju 3 lägen: 1, 2 och auto. Men det finns även en "ratt" där man kan ställa intervall. Men det finns inget läge så man kan välja att ha intervalltorkning. Har läst instruktionsboken men hittar inget.
Jag kommer förmodligen bli idiotförklarad nu men det är det värt =)
KIA Cee´d CRDI Komfort -10
Annons

Re: Intervalltorkare?

2
På min har jag ett läge där jag kan ställa hastigheten på intervallet
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

3
När du har komfortpaketet och altså automatiska torkare så är det inte intervallhatigheten du ställer på den ratten. Det är känsligheten för automatläget. Det vill säga om det ska krävas mycket eller lite regn för att de automatiska torkarna ska gå igång.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

4
JohanL skrev:När du har komfortpaketet och altså automatiska torkare så är det inte intervallhatigheten du ställer på den ratten. Det är känsligheten för automatläget. Det vill säga om det ska krävas mycket eller lite regn för att de automatiska torkarna ska gå igång.

Jaha jag trodde den var helautomatisk. Tack för svaret.
KIA Cee´d CRDI Komfort -10

5
Linkan skrev:
JohanL skrev:När du har komfortpaketet och altså automatiska torkare så är det inte intervallhatigheten du ställer på den ratten. Det är känsligheten för automatläget. Det vill säga om det ska krävas mycket eller lite regn för att de automatiska torkarna ska gå igång.

Jaha jag trodde den var helautomatisk. Tack för svaret.
Den är helautomatisk. Du kan dock justera hur "känslig" automatiken ska vara. Jag har min oftast på mittenläget men om det regnar mycket kör jag på lägsta läget. Det känns som om torkarna ska flyga av när de börjar maxa. ;)
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 KOMFORT

6
När jag gjorde min Ditec behandling tog jag också Glastec.
Använder inte alls vindrutetorkarna nu för tiden. Helt otroligt vad bra det fungerar. Vattnet bara flyger av rutan
Svart metallic Cee'd SW CRDi Ex Komfort Business -10, avtagbart drag + m&k värmare
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"