Annons

Stänkskydd på garantin?

1
Jag har idag lämnat in min Cee'd SW Komfort (bensinare med automatlåda) på min lokala märkesverkstad för att få stolsvärmen fixad (finns i annan tråd).
När jag lämnade in nycklarna sa verkstadskillen "Jaha, då fixar vi stolsvärmen och stänkskydden då!". Jag blev lite för paff för att fråga, men jag hade ingen aning om att man skulle åtgärda något med stänkskydden. :shock:

Någon som vet varför man byter? Jag är bara nyfiken... ;)
Annons

Re: Stänkskydd på garantin?

4
DavidB skrev:
Björne skrev:Tja, det blev stolsvärme och nya stänkskydd vid framhjulen. Dock ingen uppgift om varför stänkskydden byttes.
Fick du likadana eller med större flärp? :)
Eh, pinsamt men jag vet inte hur stor flärp det var innan bytet. :oops:

Bilden visar "Stänkskydd extra stora, bak" från Kias hemsida. (Det ser ju ut som att det vore framhjul, alternativt att stänkskyddet sitter *framför* bakhjulet, men ändå). Mina nya stänkskydd fram ser ut precis som på bilden.
Bilagor
Stänkskydd från Kias hemsida. stank.jpg Stänkskydd från Kias hemsida. Visad 3493 gånger 15.03 KiB

Stänkskydd på garantin?

7
Björne skrev:
DavidB skrev:
Björne skrev:Tja, det blev stolsvärme och nya stänkskydd vid framhjulen. Dock ingen uppgift om varför stänkskydden byttes.
Fick du likadana eller med större flärp? :)
Eh, pinsamt men jag vet inte hur stor flärp det var innan bytet. :oops:

Bilden visar "Stänkskydd extra stora, bak" från Kias hemsida. (Det ser ju ut som att det vore framhjul, alternativt att stänkskyddet sitter *framför* bakhjulet, men ändå). Mina nya stänkskydd fram ser ut precis som på bilden.
Precis det är dom med "stora" flärpen, sitter inte orginal. :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Stänkskydd på garantin?

8
DavidB skrev:
Ronnie skrev:Sök på blästring eller blästerskador och det ska uppenbaras för dig. :) :)
Mm men nu är det ju nya ceeden det handlar om ;)
Och? Spelar ingen roll, har man fel stänklappar så har man. Har du kollat dina?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Stänkskydd på garantin?

10
leber skrev:skall stänkydden bytas ut nu igen,min gamla 2010 byttes ut till större ,är det problem igen, min nya ceed sw uttagen i maj 2013 har stora stänkskydd. vad är det frågan om,berätta .
Refererar till TS första inlägg
Björne skrev:Jag har idag lämnat in min Cee'd SW Komfort (bensinare med automatlåda) på min lokala märkesverkstad för att få stolsvärmen fixad (finns i annan tråd).
När jag lämnade in nycklarna sa verkstadskillen "Jaha, då fixar vi stolsvärmen och stänkskydden då!". Jag blev lite för paff för att fråga, men jag hade ingen aning om att man skulle åtgärda något med stänkskydden. :shock:

Någon som vet varför man byter? Jag är bara nyfiken... ;)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"