Annons

Kia Carens 2013

1
Var och provkörde nya Carens idag och kan bara säga att den hade varit väldigt värd att vänta på istället för Ceeden, en mycket rymlig, tyst (även med 17" fälgar) och trevlig bil!
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Annons

Re: Kia Carens 2013

2
Hej, har själv också kollat nya Carensen, är bara förvånad över att intresset tidigare varit så svalt för denna "toppenbil", läs mina inlägg sedan sept 2010, då vi fick vår Carens 2,0 CRDi (större och kraftigare än 2013 samtliga modeller). Nu är det en förändrad bil och jag förutsätter att många funktioner är förbättrade. Carens har varit populära i Canada, USA och Australien som en praktisk familjebil.
Kia Carens 2,0 CRDi 140 hkr 6-vxl 7-sits 2010, tidigare SAAB 9-5 BioPower 2007

Kia Carens 2013

3
Var och provade en idag och blev riktigt sugen.
Tycker sportagen är lite trång ibland med våra 3 barn,
Var riktigt skön att köra och skulle för skojs skull få en buffert för inbyte.
Någon som har koll på om det är trötthetsvarnare på nya carensen?
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Kia Carens 2013

4
Provade igen idag och behöll lånebilen över natten till imorgon.
Blir bara mer och mer nöjd fastän det bara är snikversionen som finns ute.
Funderar starkt på en röd business version med panorama, lcd display m.m.
Familjen äskar den iaf redan.
Men kommer nog sakna AWD och den höga markfrigången på våran sportage.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Kia Carens 2013

7
Nej inte provat den.
Men skulle lätt ta den om jag hade råd.
350 för min Executive med allt som går att lägga till är max vad jag lägger för en bil.
Men för mycket minus med sorrenton.
-drar mycket diesel.
-för dyr för att få den utrustning jag vill ha.
-lite för stor och klumpig.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.
Skriv svar

Återgå till "Carens"