Annons

Mätare fungerar ej

1
Härom dagen slutade följande mätare att fungera.
Varvräknaren, Hastighetsmätaren, motortemp
-Trodde först att mätaren för bränsleförbrukningen fungerade men det gjorde den inte heller.
Det som fungerar är bränslemätaren och informationen om att jag ska växla upp eller ner.
Det som är positivt är att det inte verkar som om trippmätaren fungerar heller...
Förmodligen är det något glapp i någon kontakt till mätarna men jag tänker inte pilla på det eftersom bilen bara gått 700mil. Ska lämna inden på måndag.

Någon som haft samma problem?
Annons

Mätare fungerar ej

2
Har du kopplat in något nyligen?
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Re: Mätare fungerar ej

4
BlackPearlKIA128bph skrev:Härom dagen slutade följande mätare att fungera.
Varvräknaren, Hastighetsmätaren, motortemp
-Trodde först att mätaren för bränsleförbrukningen fungerade men det gjorde den inte heller.
Det som fungerar är bränslemätaren och informationen om att jag ska växla upp eller ner.
Det som är positivt är att det inte verkar som om trippmätaren fungerar heller...
Förmodligen är det något glapp i någon kontakt till mätarna men jag tänker inte pilla på det eftersom bilen bara gått 700mil. Ska lämna inden på måndag.

Någon som haft samma problem?
Jag har exakt samma problem. Har fått tid hos ÅF i morgon men är ändå intresserad av vad din verkstad sa?
KIA CEE´D 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012-

Re: Mätare fungerar ej

6
s.i.t.b skrev:Hej !
Det har dykt upp samma problem på min bil :( jag var förbi verkstaden och dom hade aldrig hört talas om problemet förut.
Hur gick det för er, försvann det eller blev det åtgärdat av verkstaden?
Hej,

För min del så fick jag tid på verkstaden omgående. Samma morgon jag skulle dit så började mätarna fungera igen. Jag ringde då och avbokade tiden eftersom det är stressigt nog ändå..

I helgen lade de av igen för att sedan helt plötsligt börja fungera. Ska ringa verkstaden och boka en ny tid.
Verkar vara glapp nånstans..
KIA CEE´D 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012-

Re: Mätare fungerar ej

9
Exakt samma problem här.
Dessutom la radioknapparna av samtidigt. Rattknapparna, On/off och volymratten fungerar dock.
Problemet kommer och går sedan julas, vissa dagar bättre än andra.
Ibland hjälper det att starta om bilen.

Någon som fått hjälp med detta och kan berätta vad som är fel.

/Linus
Kia Ceed SW CRDi 2011 Komfort

Re: Mätare fungerar ej

10
Hej,

Länge sedan jag var här..

Som jag skrev ovan så har jag också haft problem med att mätarna lägger av plötsligt.

För ett tag sen tröttnade jag och åkte till en god vän som har en verkstad. Han sa att det var en jordningspunkt ( eller vad det hette ) som var dålig. Han fixade det i alla fall och jag har inte haft några bekymmer sedan dess.

Edit: När jag hade problem så var det ofta regnigt eller väldigt fuktigt i luften..
KIA CEE´D 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012-
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"