Annons

Någon som haft "nya" ceed ett tag och upptäckt några fel?

1
Undrar om någon köpt nya utgåvan av Ceed (2013) och upptäckt några uppenbara brister. Är egentligen en SW Executive jag är intresserad av så kan ju komma andra SW specifika fel när den väl dyker upp. Men hade varit roligt att höra vad folk upplevt. Mina korta turer i en halvkombi fick mig att tycka att det var ett rejält steg upp i kvalitetskänsla över lag. Körde dock en Executive även där.

Tack på förhand!
Kia Optima SW PHEV 2018
Kia Picanto 2016
Kia Optima SW GT-Line 2017 - såld
Kia Cee'd Sportswagon Executive 2013 - såld
Kia Picanto Komfort 2011 - såld
Annons

Re: Någon som haft "nya" ceed ett tag och upptäckt några fel?

5
sandos skrev:Det är lite lustigt för överallt har man läst om att i30 ska vara lite tystare än ceed. Men en av de (gamla, 2010/2011) i30 vi körde bullrade som bara f*n!
Det där är ju väldigt subjektivt, men vi var 4 stycken som åkte till provkörningen i en Cee'd -11 och vi tyckte alla att nya i30 SW bullrade betydligt mer...
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: Någon som haft "nya" ceed ett tag och upptäckt några fel?

7
Grief skrev:
sandos skrev:Det är lite lustigt för överallt har man läst om att i30 ska vara lite tystare än ceed. Men en av de (gamla, 2010/2011) i30 vi körde bullrade som bara f*n!
Det där är ju väldigt subjektivt, men vi var 4 stycken som åkte till provkörningen i en Cee'd -11 och vi tyckte alla att nya i30 SW bullrade betydligt mer...
Upplever exakt samma sak. Har provkört både nya ceed och i30, och i30:n upplevde jag bullrade avsevärt mer än ceeden.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

Re: Någon som haft "nya" ceed ett tag och upptäckt några fel?

8
Skall låna hem en ny ceed manuell över en helg och sedan en automat.
Sedan göra samma med Optiman.

Efter det hoppas jag vara rätt säker på vilken bil vi skall köpa. Känner att det är bra att ha den en längre tid så man hinner "leva" lite med den oh se hur den funkar i vardagen osv.

När vi lite kort provade nya ceeden innan så slogs jag iaf av att jag tyckte den var MARKANT tystare än alla tidigare Kia jag kört. Så om inget annat är de på rätt väg. Jag tänkte också direkt rostskyddsbehandla bilen då det inte görs helt hundra ifrån faktisk. Det brukar även sänka ljudet ytterliggare lite.
Kia Optima SW PHEV 2018
Kia Picanto 2016
Kia Optima SW GT-Line 2017 - såld
Kia Cee'd Sportswagon Executive 2013 - såld
Kia Picanto Komfort 2011 - såld

Re: Någon som haft "nya" ceed ett tag och upptäckt några fel?

9
Nu har det gått lite tid och jag är rätt säker på att det blir en Kia Ceed Sportswagon (i executive med navi och panoramatak). Väntar dock på en bra deal då priserna är lite i överkant om man kollar stanardpriserna tycker jag. Optiman är trevlig, men förarmiljön tycker jag är trevligare i Ceed faktiskt. Sedan vill den ha lite mera soppa och motorn känns lite för klen för Optiman. Någon som hunnit köra runt i en ny Ceed ett tag nu och har lite tankar om den?
Kia Optima SW PHEV 2018
Kia Picanto 2016
Kia Optima SW GT-Line 2017 - såld
Kia Cee'd Sportswagon Executive 2013 - såld
Kia Picanto Komfort 2011 - såld
Skriv svar

Återgå till "Problem"