Annons

Köp idag

1
Gjorde idag upp köp av en KIA CEED 1,6 CRDI ECO SW -10 (komfort) för 174900:- vilket väl borde vara ett OK pris?Visserligen ligger firman 50 mil bort (Malmö) men det är i alla fall billigare än de priser jag hittat här (Sörmland). Bilfirman hade någon helgkampanj så jag slog till på (förutom vinterdäck och dragkrok) lackförsegling för 1995:- och en låneränta på 1.99% vilken slår SEB:s miljöbillån, om än marginellt.

Nu blir det lite svårt att vänta två veckor innan jag ska hämta den... Är det något särskilt man ska ha i åtanke inför den långa premiärturen?

Tack för ett bra forum förresten.

Edit: Hoppsan, såg en hel tråd om priser... Ursäkta missen.
Annons

Re: Köp idag

3
Hehe OK... Jo jag planerar faktiskt att ta med mig lilltjejen och hälsa på släkt i Skåneland för att sedan passera västesverige och föräldrarna. Men bara att gasa och köra på? Faktum är att senast jag köpte nytt var det en engelsk hoj och den krävde fortfarande inkörningssträckor.
----------------------------------------------
Kia Ceed SW CRDi 1.6 (komfort), 2010
Kia Sportage 2.0 4WD EX, 2008

Re: Köp idag

4
Kasch skrev:Hehe OK... Jo jag planerar faktiskt att ta med mig lilltjejen och hälsa på släkt i Skåneland för att sedan passera västesverige och föräldrarna. Men bara att gasa och köra på? Faktum är att senast jag köpte nytt var det en engelsk hoj och den krävde fortfarande inkörningssträckor.
Fick förklarat för mej en tid tillbaka att kör som du kommer köra hela tiden.Har haft den regeln
dom 3 senaste bilarna (nyköp) funkat för mej 8-)
KIA pro_ceed CRDI 2.0
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"