Annons
Annons

Re: Verkstadshandbok Ceed

12
kalle2345 skrev:Kan man inte lägga upp den på forumet som pdf eller liknande?
Det kanske inte är tillåtet. Hade vart grymt bra och lätt att snabbsöka.
Hehhe vi sätter ett lösenord på filen så bara reggade medlemmar kan få tillträde till den ;)

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Verkstadshandbok Ceed

13
Backis skrev:Hej,

Tänkte dela med mig av en länk jag hittat till verksstadshandboken för Ceed. Gäller årsmodell 2007.

http://cars.pdfki.com/kia/ceed/en/manuals.html

Jag har en 2010, så är det någon som verkstadshandboken till "faceliften" får de gärna dela med sig.

//Backis
Hej Länken ovan fungerar inte längre man blir omdirigerad till en söksida. Är det någon som kan skicka filen(filerna) till mig? ove@kulladata.se

Re: Verkstadshandbok Ceed

14
NilsOve skrev:
Backis skrev:Hej,

Tänkte dela med mig av en länk jag hittat till verksstadshandboken för Ceed. Gäller årsmodell 2007.

http://cars.pdfki.com/kia/ceed/en/manuals.html

Jag har en 2010, så är det någon som verkstadshandboken till "faceliften" får de gärna dela med sig.

//Backis
Hej Länken ovan fungerar inte längre man blir omdirigerad till en söksida. Är det någon som kan skicka filen(filerna) till mig? ove@kulladata.se
Hej Kan någon maila verkstadshandboken till mig med på wheelerdealer76@gmail.com. Ska byta Turbon på min Kia Ceed -07.

Re: Verkstadshandbok Ceed

16
Om du googlar dissassemble kia ceed center console på google bilder så finner du en guide. Vidare så söker du på bildelsbasen och letar upp de delar som ser ut som i din bil och spanar på bilderna av ev fästpunkter osv.

Då behöver du ingen verkstadshandbok. Men jag skulle säga att steg ett är att ta bort hela mittkonsollen med armstöd då frigörs nedre delen av instrumentbrädan med de bit du vill åt. men själva uttagen verkar gå att ta loss för sig själv om man studerar bilder på bildelsbasen.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Verkstadshandbok Ceed

18
Hej
Nu när garanti är ett minne blott är det dags att öppna verktygslådan. Men jag inser att det är en fördel med verkstadshanbok och har letat på många ställen även de man ska hålla sig borta från. Är det någon som av en händelse har en bra adress eller ren av vill dela med sig så är jag tacksam.
Det ena jag ska titta på är handbromsen på höger sida och så vill jag justera både hel och halvljus.
De bilar jag har haft tidigare har varit av betydligt tidigare årgångar och enklare i konstruktionen.

hcs.verkstad@gmail.com
:thumbup: Kia Cee´d 1,6 Crdi EX 2007

Re: Verkstadshandbok Ceed

19
Handbromsen är 240 stil, alltså hedenhös-design om du har med vajer. Klarar du av fixa bilar av äldre årgång klarar du denna oxå. Nuts and bolts.

Justera hel och halvljus görs genom att läsa boken du fick med köpet av bilen. kräver nog en stjärnmejsel typ.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"