Annons

Tips på snygga sommarfälgar till en vit Sportage

1
Kommer få vinterdäck på originalfälgarna och sommardäcken som sitter på originalfälgarna hamnar på några neutrala aluminiumfälgar. Dessa neutrala fälgar och sommardäck kommer troligen säljas till förmån från fräckare 18" fälgar med sommarsulor framåt vårkanten.

Nu undrar jag om någon känner till några bilder på fräcka fälgar till Sportage. Tänker främst på silver, mörkgrå, svarta men öppen för förslag. :)

EDIT: Blev precis uppringd av KIA Sverige (då jag mailat dem angående vad man får och inte får göra med tanke på garantierna) och om du har andra fälgar de som säljs av KIA så kommer du få problem med stenskott på sidorna och rostgarantierna kommer inte gälla. Vilket egentligen inte gör mig så mycket då jag gillar 18"arna till Sportagen.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-
Annons

Re: Tips på snygga sommarfälgar till en vit Sportage

4
Alien skrev:Kommer få vinterdäck på originalfälgarna och sommardäcken som sitter på originalfälgarna hamnar på några neutrala aluminiumfälgar. Dessa neutrala fälgar och sommardäck kommer troligen säljas till förmån från fräckare 18" fälgar med sommarsulor framåt vårkanten.

Nu undrar jag om någon känner till några bilder på fräcka fälgar till Sportage. Tänker främst på silver, mörkgrå, svarta men öppen för förslag. :)

EDIT: Blev precis uppringd av KIA Sverige (då jag mailat dem angående vad man får och inte får göra med tanke på garantierna) och om du har andra fälgar de som säljs av KIA så kommer du få problem med stenskott på sidorna och rostgarantierna kommer inte gälla. Vilket egentligen inte gör mig så mycket då jag gillar 18"arna till Sportagen.
Låter ju helgalet.. Det måste i så fall framgå i garantiföreskrifterna i så fall.. Känns otroligt märkligt att kunna begränsa garantin på så sätt. Ok om man ger mått på vad som är ok och inte. Men att behöva handla av just KIA för att behålla garanti kan inte stämma...

Re: Tips på snygga sommarfälgar till en vit Sportage

7
Rostskyddsgarantin försvinner om du sätter på fälgar/däck så du får en annan ytterdiameter/rulldiameter och/eller längre utstick från hjulnavet. Inte bara för att du byter fälgar. Dvs "du har gjort en modifiering på bilen som inneburit att du medvetet ökat risken för stenskott på sidorna av bilen..."

Får se vad det blir för fälgar på bilen. Frugan dissade KIAs 18" vid ett blindtest så dessa blir det inte heller. Funderar på några fåekrade svarta...får se vad det slutar med.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Tips på snygga sommarfälgar till en vit Sportage

8
Tycker 18" original är riktigt snygga.:)
Är glad jag la till det lilla för att få dem fälgarna.
Hört från dem som ångrat sig efter ha fått bilen och då velat köpa 18" och då fått priset 20000 från Kia.
Kia handlaren la även till så jag får mina vinter dubb däck på original Kia fälgar.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Re: Tips på snygga sommarfälgar till en vit Sportage

9
rickard80 skrev:Hört från dem som ångrat sig efter ha fått bilen och då velat köpa 18" och då fått priset 20000 från Kia.
Om man beställer ny bil från fabrik är man bra dum om man inte lägger till 18" då det precis som du säger kostar betydligt mer att lägga till i efterhand. Precis som mycker (allt?) annat på bilen. Att titta på KIAs hemsida och bygga bilen där är bara något som gäller för beställning. Men då är det 8 månaders väntetid istället... :)
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"