Annons

Hur vet man om bilen ens är utrustad med PTC?

1
Jag har en vanlig Kia Cee'd crdi 2007. Enda extra, tror jag, är att framrutan är eluppvärmd i torkarnas viloläge.

Jag har en bil som om det är 10 minus utanför tar minst en mil i stadstrafik för att jag ska känna plusgrader inne i bilen.
Läser att andra får värme till fema rutan så fort de startat sin bil, inte jag....

Så hur ser jag om den har detta PTC?
Den kan ju vara ur funktion, typ.

Ska man "glöda" på något vis innan start? Jag bara vrider om nyckeln så startar den inom några sekunder.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Hur vet man om bilen ens är utrustad med PTC?

3
r_o_n skrev:Jag har en vanlig Kia Cee'd crdi 2007. Enda extra, tror jag, är att framrutan är eluppvärmd i torkarnas viloläge.

Jag har en bil som om det är 10 minus utanför tar minst en mil i stadstrafik för att jag ska känna plusgrader inne i bilen.
Läser att andra får värme till fema rutan så fort de startat sin bil, inte jag....

Så hur ser jag om den har detta PTC?
Den kan ju vara ur funktion, typ.

Ska man "glöda" på något vis innan start? Jag bara vrider om nyckeln så startar den inom några sekunder.
Alla Ceed diesel har väl PTC värmare?

Dieselbilarna tar lite längre tid på sig att komma upp i temp på vintern. Därför skall värmaren hjälpa till.
Be din verkstad köra av ett felminne .

Du skall vrida på tändningen så lampan för glödning börjar lysa. Vrid sedan igång den när den slocknar. Annars kan din bil lägga ett felminne och motorlampan börjar lysa som följd.

Mvh
Sorento crdi...
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"