Annons

Re: Ny Sportage, bensin eller diesel

21
Det är väl dessutom så att man inte enbart har en enda körstil, och därför tycker att en bil är si eller så, utan på något sätt så anpassar man sig till bilen. Tror det där är rätt naturligt, sätt en stressad Audipappa i en tretons amerikanare (eller en 1965 års Opel Kadett) och se vad som händer. Kort sagt, i Sportagen slappnar jag av och sätter en ära i att köra som en kärring, om nu uttrycket tillåts, kvinnor kör ju bevisligen bättre än män.
Lite skön musik, man sitter högt och låter andra stressa mellan rödljusen. Trodde faktiskt inte att effekten skulle vara så påtaglig som den är. Jag kör numera oerhört mycket softare. I Kian alltså. Har en annan bil på sommaren och där gasar man gärna på bara för att få höra ljudet. I Kian blir det dessutom mer gangsta-rap (när jag kör) och mer musikal (när frun kör), medan det om det alls spelas musik är mer gitarrock i sommarbilen.

Såhär känner jag mig i Kian:
Annons

Ny Sportage, bensin eller diesel

22
Är det något jag ångrat tidigare är att jag snålat in på valet av en "bättre" motor, fy katten vad jag grämt mig över det :(
Jag förstår att alla kanske inte har råd, men med vissa prioritering så är allt möjligt. :)
Just nu grämer jag mig lite att jag inte slog till på en dieselvärmare direkt.... ;)