Prova att uppdatera AVN-enheten igen.
Se till att det verkligen är rätt modell du laddar ner mjukvara till. 2016 är övergångsåret mellan 2.x och 5.x. Så beroende på när din bil är tillverkad kan du ha vilken som av dom.
Kolla på SD-kortet vad det står.
Annars kan det vara fel i själva AVN-enheten (även om det är ganska ovanligt)
Annons
Re: GPS har slutat fungera/Visar helt fel
12Nä, verkar inte få det att fungera. Provat med antenner. En begagnad som visserligen såg rostig ut och en från Ali express. (kan man lita på dem?) Jag har uppdaterat programvara och kartor. Tidigare följde bilen kartan även om det var på fel plats och i bland ute i sjön. Men nu har det liksom frusit fast och bilen är på samma ställe på kartan hur jag än gör. Är kanske själva AVN enheten ändå? Att lämna in den på Kia är ju svindyrt bara för själva felsökningen. Garantin har gått ut tyvärr.
13Utbytesenhet utanför garantin (som är 3 år på AVN-enheten) brukar kosta mellan 6000 - 9000 kr, sen tillkommer arbetet för bytet.
Om du inte är beroende av just GPS-funktionen och själva radio-delan fungerar, hade jag behållt den som den är. Ett annat alternativ är att köpa en modellanpassad tredjepartsenhet (finns på bla Ali för runt 2000 kr) med alla funktioner som du har nu + lite till.
Om du inte är beroende av just GPS-funktionen och själva radio-delan fungerar, hade jag behållt den som den är. Ett annat alternativ är att köpa en modellanpassad tredjepartsenhet (finns på bla Ali för runt 2000 kr) med alla funktioner som du har nu + lite till.
14nja, radion funkar inte bra heller. Jag letar fortfarande efter antenn. Antingen får jag köpa en från Kia som kostar 3900 kr för att vara säker på att antennen är som den ska. Det blev inte bättre med den från Ali express i vart fall. Blir det inte bättre då får jag väl prova att byta ut hela enheten. Men hur dyrt och roligt är det? Nä. Annars får jag väl köpa något från Ali att ställa på instrumentbrädan. Surt, men