Annons

Re: Eberspächer Easy call ! Tråden om dieselvärmare

11
Kan inte låta bli att lyfta tråden om dieselvärmare nu i dessa kyliga tider! Detta tillbehör är det bästa jag haft på någon bil jag ägt det måste jag säga .....

Borde vara standard i dagens dieselbilar mtp att motortemperaturen ej går upp i driftstemp när det är flertalet minusgrader ute!
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5
Annons

12
v70 från 08-12 hade dom std monterad, men om man inte hade tillvalet parkeringtidur så funkade värmaren enbart för att stöd motorn att hålla arbetstemp.
Något kias lilla 1,6crdi motor desperat behöver, den är väldigt hård i gången på vintern och när det är -12 eller kallare så kan jag inte få min i driftstemp om jag kör 80km/h och ca 10 mil ens. Det visar inget i tempmätaren. Varmt i kupen ja, men det beror nog på en elvärmare som måste sitta i ceed sw.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

14
George75 skrev:Kan man på något sätt ändra från de 60 standard minuterna värmaren är på till t.ex 30 min i appen? Fick rådet att inte ha värmaren igång längre än körtiden för batteriets skull, har ca 25-30 min till jobbet så det skulle ju vara bra om det gick att ändra

Det kan man göra! Står hur man gör i manualen eller på hemsidan för eberspächer. Annars ställer du bara tiden så att du själv stänger av värmaren efter 30 min med knappen när du tar bilen. Ingen fara att köra den 60 min då och då med din körsträcka.

Jag laddar med en ctec var tredje vecka inte märkt art jag behöver göra det men jag kör värmaren varje dag och kör inte så långa sträckor ....
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5