I mitt resonemang så anser jag att man visst kan ställa krav på en lågprisbil, men ännu mer krav på en s.k. "premiumbil".Riparian skrev:"Trots allt är det att betrakta Ceed som lågprisbil".
En "lågprisbil" med alla dess dåliga egenskaper. Det är just min poäng.
De problem du verkar ha är ju av det subjektivare slaget. Att bilen är bullrig och att bensinmotorn är trist. Nu är jag själv sådan att jag är absolut inte trogen ett märke. Däremot så har det blivit 2 Ceed på rad nu senast.
Jag har ägt som nybilar och max 2 år gamla: Hyundai Elantra 1996, Toyota Corolla kombi 2000, Citroen C5 2002 (måndagsex), Citroen Xsara Picasso 2003, Saab 9 3 Aero 2003, Opel Vectra kombi 2005 och en Ceed crdi 2007, som jag helst vill glömma. Leta upp alla problem på en Ceed 2007-2012 och jag hade dem på den bilen, rost på flera ställen, blästring, oljud från underrede/upphängning. Den senaste Ceed har varit helt utan problem. Den är den mest problemfria bil jag haft. De enda två grejerna för mig är att tändningsnyckeln gått av och att tankluckan tappat "spänsten" och fladdrar fritt när man ska tanka.
Visst är det högt ljud om man jämför med en Merca för 3000 000 kr. Eller en Volvo för samma pris. Golf är inte lågmäld heller och de har en kass instegsmodell som är billigare än en Ceed.
Men du har väl valt bil själv? Ingen har ju tvingat dig att köpa den, förmodar jag.
ÄR du så besviken på den får du väl bita i det sura äpplet och byta in den till något annat innan värdet helt går ner. För en Ceed har inget vidare andrahandsvärde, det är iaf min åsikt. Förresten, det är det inte någon bil som har om man tar skillnaden mellan inköp och inbyte...