Annons
Annons

Re: Ny Sorento beställd!

15
Ibland så kan man bli trött för mindre.
Den 28/8-11 beställde vi en Kia Sorento PP 7-sits med Nav Solid vit. Nu har den kommit till bilhandlaren och är SVART.... jag vill inte ha en svart bil, men är å andra sidan inte intresserad av att vänta 6 månader till. Jag kommer att betala 400 000 kr för en bil och då vill jag ju ha den färg jag har beställt..
Vi får se vad som händer men just nu så är det i alla fall förhandlingar som pågår, tyvärr så är det nog vi som får ge oss och åka svart bil men det blir då med en förfärlig massa extrautrustning som någon får bekosta för att hänga på... annars får SAAB:en rulla 6 månader...

/Anders
KIA Sorento 2012 Svart 7-sits

Re: Ny Sorento beställd!

18
Finns flera anledningar till att jag inte vill häva köpet, dels därför att jag fick så bra betalt för min SAAB 9-5 vid inbytet, och det var 6 månader sedan, jag är ganska säker på att jag inte får så bra betalt någon annanstans eller av någon privatist så man får väl bita ihop... men då får å andra sidan jobba en del för att ha mig kvar som kund. Jag är ganska säker på att de gärna vill det då detta inte är den enda bilen som har och kommer att handlas av dem de närmsta åren.

Men inte desto mindre irriterande.
/Anders
KIA Sorento 2012 Svart 7-sits

Re: Ny Sorento beställd!

19
Men herregud! Hur kan det bli så fel! Vänta ett halvår och få fel färg! :-(
Håller tummarna för att ni hittar nån bra lösning.
Borde inte en omlackering kunna funka eller kan inte Kia stå för det?
Berätta vad som händer!

Undrar vad som händer med våran!? Vi har mailat Kia men inget svar på en vecka.

Re: Ny Sorento beställd!

20
Nåja, varit och beskådat skönheten idag och förhoppningsvis så får vi den senast tisdag nästa vecka.
Det som är lite komiskt i sammanhanget är att vi har fått inredningen i den som om den varit vit vilket gör den ganska unik får man säga. Egentligen så var inredningen viktigare än utsidan så jag får väl göra som de säger på bilfirman och åka förbi nu och då och låta dem tvätta den ordentligt.

/Anders
KIA Sorento 2012 Svart 7-sits
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"