Annons
Annons

Re: problem nej

2
Hej Man pratar med dom som åker lite dyrare bilar som säger exp att det är skillnad på dörrar osv osv plastigt och tyngre
dörrar på en audi exp inte tusan sitter jag och tänker hur tunga dörrar eller plastiga dörrarna är när jag kör.Min ceed har gått 2500mil och inte ens en glödlampa har gått så en så länge grymt nöjd.
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.

Re: problem nej

3
Skönt att få höra lite positiva erfarenheter här på forumet också. :) Annars blir det lätt att det endast är de som har problem som skriver. :) Hoppas själv på flera tusen problemfria mil - hämtar ut min C'eed SW -11 IDAG!!! :D
Svartmetallic C'eed SW -11

Re: problem nej

4
Har ni missat den jättenöjda "Carens-ägaren" ?? I grund och botten är de tekniska skillnaderna inte allt för stora mellan Ceéd och Carens. Jag läser gärna om erfarenheter och frågor om Ceed och kommenterar i bland. Det vore skoj om någon Ceed-ägare läste lite om Carens och kanske lämade en kommentar. :lol: :lol:
Kia Carens 2,0 CRDi 140 hkr 6-vxl 7-sits 2010, tidigare SAAB 9-5 BioPower 2007

Re: problem nej

5
Jag kör en ced sw -12
Enda problemet var att stället jag köpte lovade drag men dom hade glömt så man fick det eftermonterat gratis och på plats.

Har inga problem med bilen,nya stänkskärmar,inga torkade blad.
Både jag och frugan är fruktansvärt nöjda.

Sen ang tunga dörrar? Är dom som klagar klena eller vadå? Tycker inte det är någit specielt tung med dom.
Be dom skaffa gym kort ;p

Re: problem nej

6
Hej! Jag tror dom menar att det finns inte så mycket i ceed dörrarna (kvalitet) och att det är plastigt om man jämför med audi exp.
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.

Re: problem nej

7
måle 10 skrev:Hej! Jag tror dom menar att det finns inte så mycket i ceed dörrarna (kvalitet) och att det är plastigt om man jämför med audi exp.
Jämnför priserna på bilarna så ser också skillnad.

Svårt att jämföra budget bil med premium bil.

Re: problem nej

8
Pleter skrev:
måle 10 skrev:Hej! Jag tror dom menar att det finns inte så mycket i ceed dörrarna (kvalitet) och att det är plastigt om man jämför med audi exp.
Jämnför priserna på bilarna så ser också skillnad.

Svårt att jämföra budget bil med premium bil.

Ehh?? Jag har iaf en SW Premium edition så den måste ju va helt i klass med Bmw & Audi isom kostar 500 000kr :mrgreen:

Klart de finns fel på Kia som alla andra bilar,läs lite på volvo forum så finns det mängder av fel på bilarna,sen som det har sagts tidigare så är de nästan bara problem med bilen folk skriver om...

Har själv tänkt tanken att det verkar vara mkt fel på Kia som inte jag har upptäckt än då bilen rullat 30mil men så många Kia bilar de rullar på vägarna nu så är är det nog inte fel på många av dom..

De måste säljas tusentals Kia i sverige varje år,finns sjukt många av dom iaf så man ser nästan lika många Kia som volvo på vägarna .. kör man runt 30min en förmiddag runt i Västerås så ser man lätt en 30st Ceed + alla andra kia modeller..
Kia Ceed 1.6 CRDi SW Premium Edition 2012
Skriv svar

Återgå till "Problem"