Annons

Re: lackförsegling

11
pitör skrev:
toni skrev:har du fått ett bra pris, och själv känner att du vill lägga dem
är det absolut värt det (alternativt kan man göra en enklare version själv för
en bråkdel)
Det ger en riktigt bra hållbarhet
och det kommer märkas sen när du tvättar av bilen :)
behöver inte vara enklare version,har lagt zirconite 2 komponents lackskydd på min
kostade ca 500:-
självklart finns det bra grejjer som även är billiga som man kan lägga själv, men
jag tänkte på enkla medel som kan läggas för hand, och inte kräver en maskin.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
Annons

Re: lackförsegling

12
toni skrev: självklart finns det bra grejjer som även är billiga som man kan lägga själv, men
jag tänkte på enkla medel som kan läggas för hand, och inte kräver en maskin.
Om du vill ha ett medel som går snabbt att lägga men ändå har bra skyddande egenskaper ska du prova produkterna från Ultima. De är från USA och framtagna just för att vara snabba och enkla sk. Wipe-on, walk away.

Använder dessa produkter till Audin som är min vardagsbil, Kian fick däremot en behandling med Glare (kallas Krontec hos proffesionella recondare).

http://www.ultimafinishcare.com/index.html

Går att beställa ett komplett paket till bra pris för forummedlemmar i Bilvårdsforum.se

http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=43&t=3574
KIA Pro_Ceed 2,0 Crdi -08 Black Pearl
Audi A4 Tdi -07 Silver metallic, Porsche 928 GT -90 Dark Blue

Re: lackförsegling

13
pake skrev:
toni skrev: självklart finns det bra grejjer som även är billiga som man kan lägga själv, men
jag tänkte på enkla medel som kan läggas för hand, och inte kräver en maskin.
Om du vill ha ett medel som går snabbt att lägga men ändå har bra skyddande egenskaper ska du prova produkterna från Ultima. De är från USA och framtagna just för att vara snabba och enkla sk. Wipe-on, walk away.

Använder dessa produkter till Audin som är min vardagsbil, Kian fick däremot en behandling med Glare (kallas Krontec hos proffesionella recondare).

http://www.ultimafinishcare.com/index.html

Går att beställa ett komplett paket till bra pris för forummedlemmar i Bilvårdsforum.se

http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=43&t=3574
Hehe... precis dessa som jag tipsat om :) använder det själv
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: lackförsegling

14
_Morgan_ skrev:Ska in på ditec med min till sommaren. En lackförsegling ger ju lite skydd iaf.
Så lackförsegling samt toning av rutor får ditec fixa till sommaren.

Mvh Morgan_

ett tips morgon om du skall in på Ditec lägg på deras glasimpregnering med helt underbart när det regnar behöver inte andvända torkarna om det inte vräcker ner det bara rinner av snabbt och kostar 500 kr att få pålagt hämtade min från ditec igår morse och vad jag kan se redan så verkar dom ha gjort ett väldigt nogrant arbete tom däcken var putsade runt om =)

Re: lackförsegling

15
Tack för tipset lalle. Detta ska jag defenitivt kolla upp när det väl blir dags.

Mvh Morgan
lalle skrev:ett tips morgon om du skall in på Ditec lägg på deras glasimpregnering med helt underbart när det regnar behöver inte andvända torkarna om det inte vräcker ner det bara rinner av snabbt och kostar 500 kr att få pålagt hämtade min från ditec igår morse och vad jag kan se redan så verkar dom ha gjort ett väldigt nogrant arbete tom däcken var putsade runt om =)
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: lackförsegling

16
500 kr för att vattnet ska pärla sig? "RainOff" på Biltema kostar under 50 kr och gör samma sak :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: lackförsegling

18
lalle skrev:det e möjligt ronnie men rain off håller bara 1 månad sen får man aplicera igen
Ditecs grejer är säkert bra, men det verkar lite dyrt. Hur länge håller den behandlingen då? I flaskan RainOff (med applikator) finns det till flera behandlingar, så upp till ett halvår är inga problem.

Men om man anser att man har råd med Ditec, så är det fritt fram. :) Jag hade nog inte haft något alls emot det, om jag ansåg mig ha råd med det.
Däremot har man andra hål att fylla när det gäller vad pengarna ska gå till.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: lackförsegling

19
jag har ju bara haft mitt i ett par dagar men enligt min kollega som e väldigt petig med sin bil som också har fått ditec behandling så funkar det fortfarande på hans och han skall in på förnying av lackskyddet nu så det bör ju vara junt 18 månader sedans det blev pålagt. och visst det e dyrt men min åsikt e att har jag lagt så mycket pengar på en ny bil så e detta den lilla summan i det hela. jag tog full lackförseging plus inpregnering av alla sättena och glasbehandling och jag fick punga upp 7000 för det så jag hoppas fan det e värt det

Re: lackförsegling

20
Ronnie skrev:
lalle skrev:det e möjligt ronnie men rain off håller bara 1 månad sen får man aplicera igen
Ditecs grejer är säkert bra, men det verkar lite dyrt. Hur länge håller den behandlingen då? I flaskan RainOff (med applikator) finns det till flera behandlingar, så upp till ett halvår är inga problem.

Men om man anser att man har råd med Ditec, så är det fritt fram. :) Jag hade nog inte haft något alls emot det, om jag ansåg mig ha råd med det.
Däremot har man andra hål att fylla när det gäller vad pengarna ska gå till.
Säger som Ronnie, Rain off funkar helt okej, speciellt på sidorutorna.
En applicering på framrutan funkar bra på sommaren, men vad det än är så är det
mindre bra på vintern med tanke på all slask, grus mm, Men kör man inte allt för mycket ger
det såklart en hyfsad hållbarhet ändå.

Något skydd som ser ut att hålla något bättre än Rain off är Aquapel http://shop.bollnasbilvard.se/aquapel-g ... c-589.aspx
Denna skall jag se till att skaffa mig när jag gör någon ny beställning någonstans,
men som sagt, har man så mycket pengar över så kan man lika gärna låta någon annan göra ett 10 minuters jobb :D
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
Skriv svar

Återgå till "Bilvård"