Annons

Förhandla pris sportage

1
Hej!
Jag och min sambo står i tankarna att köpa oss en ny sportage (1,7 med komfort) men funderar lite hur mkt mellan tummen och pekfingret man kan förhandla på en helt ny sportage, lagerbil eller beställning? Pris, utrustning, vinterdäck etc.. och hur ska man gå tillväga på bästa sätt? Någon som har någon erfarenhet?

Tack på förhand / Tobbe
Annons

Re: Förhandla pris sportage

3
När jag köpte min Sportage (som faktiskt dök upp igår, ska hämta den idag =) ) förhandlade jag ner räntan med 2% till 4,15%, jag förhandlade till mig en uppsättning valfria vinterdäck med 16'' alu-fälg, lackförsegling, sidesteps (pga blästringsrisken) och monteringsavgiften på dragkroken. Så det blev mycket bra till slut skulle jag säga! Så stå på dig! :thumbup:

Re: Förhandla pris sportage

4
När jag beställde min sportage 2,0 fick jag vinterdäck på aluminiumfälg, dragkrok och motor + kupevärmare med på köpet. (+ gummimattor om inte dom e med som standard)

Mina Sidestep fick jag betala för men fick 10% rabatt...

Är iofs den 4:e Kian jag köper där sen 2008 men nog går det att få ner priserna alltid.
Testa även att fråga hos andra handlare och tala om det priset du fått tidigare om du får ett högre pris hos dom.
Jag åkte runt till 3 handlare och lät dom bjuda under varandra när jag köpte min ceed 2010.
Kia Sportage -12 184Hk

Re: Förhandla pris sportage

5
Tack för svaren. Man har ju lyckats förhandla rätt ok innan på bilar men eftersom det är en så pass populär modell som handlarna inte har så stora problem att bli av med så funderade jag vad mycket man kan lyckas med.
Men tror ni man har ett bättre förhandlingsläge när man kommer med stora sedelhögen (inte bildligt talat) och gör ett kontaktköp på hela summan?

Re: Förhandla pris sportage

7
Har Sportage med stora motorn släppts? Om det är så kanske det är lättare om att förhandla om man inte väljer den modellen.

Dessutom är det enklare att förhandla att mn får lite extra grejer än att förhandla om % på priset.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"