Annons

Lämplig konpensation ?

1
Jag köpte en kia carens 2008 begangnad hos en kia återförsäljare, i specen stod det att bilen skulle ha farthållare och färddator.
Min sambo hämtar bilen och när jag hoppar in i den ser jag att båda saknas. Säljaren säger att han inte kan kompensera mig med sänkt pris men att han kan bjuda på en service. Vad tycker ni hade varit en själig kompensation ?
KIA carens 2,0 EX 7-sits Automat 2008
Annons

Re: Lämplig konpensation ?

3
Ytterst snålt-. Personalen i verkstaden betalar de redan för så en service för dem kostar dem inte många hundralappar. Be att du får en motorvärmare med montering eller en farthållare monterad.

Om han medgett i efterhand att han sagt att det skulle finnas dator och farthållare kan du ju strunta i att handla, han har ju inte uppfyllt sin del i ert avtal.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Lämplig konpensation ?

4
Jag har en utrustningsspecifikation för Carens 2009/2010 och där framgår det att endast diesel 7-sitsen har farthållare. Har sett några bilfirmor som annonserat om beg Carens och även angett "färddator" som utrustning. Det är möjligt att någon kombination 5-sits eller 7-sits, bensin eller diesel, automat eller manuell har haft färddator. Till ex "komfortpaketet" är endast tillval till CRDi automat. Så utrustningsnivån är begränsad till modellvalet. Jag trodde att min 2010 CRDi var utrustad med larm, men icke! Du kan vara nöjd, för Carensen är en kalasbil. Svärsonen har en 2011 Peugeot 3008 som i stort sett är en liknande crossover. Gissa om han är avundsjuk på utrymmet, lastförmåga och en mängd ytterligare fördelar. ;) ;)
Kia Carens 2,0 CRDi 140 hkr 6-vxl 7-sits 2010, tidigare SAAB 9-5 BioPower 2007

Re: Lämplig konpensation ?

5
Jag anser att farthållaren är en viktig del i utrustningen och jag skulle därför om jag var i dina kalsonger låta köpet gå tillbaka.
Frugan har en Rio som saknar farthållare och det suger när man ska åka lite längre sträckor bland fartkameror och sånt...

Jag skulle aldrig köpa en bil idag utan farthållare.
Kia Sportage -12 184Hk
Skriv svar

Återgå till "Carens"