Annons
Annons

Re: Kia e-Niro återkallelser och TSB

3
Nja! Det finns t.ex. USA återkallelsers som kan vara intressanta som av någon anledning inte tagits upp i Sverige. Finns mycket sådant om man söker. Dessutom så kan det t.o.m. skilja mellan EU länder (åtminstone tidigare). Så därför är det nog mer intressant att veta vad det totalt finns för återkallelser än vad Kia Sverige eller en återförsäljare vill ta i! Ett exempel som inte vad jag vet dykt upp i Sverige är ELE234! Har i varje fall inte hört någon ännu som pratat om den men det finns massor av Youtub videos som behandlar den.
[url=file:///C:/Users/Per%20S%C3%B6derlund/Documents/Kia%20e-Niro/Kia%20TSB%20ELE%20234.pdf]file:///C:/Users/Per%20S%C3%B6derlund/Documents/Kia%20e-Niro/Kia%20TSB%20ELE%20234.pdf[/url]

Dessutom när jag var i kontakt med min Kia handlare så sade de att de hade en återkallelse på min bil (som de inte utfört vid service för några månader sedan) som var att byta en säkring och sätta på ett vattenskydd. Mer ville de inte säga (eller kunde). Det jag misstänker där är en återkallelse på backkameran som kan sluta fungera under vissa omständigheter. Men jag vet ju inte säkert i det fallet!

Re: Kia e-Niro återkallelser och TSB

4
I USA verkar det som att biltillverkarna överlag är mycket mer öppna för återkallelser (recalls) osv., då kunderna lätt kan skapa class action lawsuits och liknande, dvs. där man går ihop med andra bilägare för att få igenom åtgärder på förekommande fel.

Vet flera bekanta som har recalls på sina amerikanska bilar, i USA; men som inte får igenom dem i Sverige. Såklart olika typer av "generalagenter", men ändå..