Hej.
Hittade inget Toyota forum så jag tar frågorna här istället...
Efter många år med min Kia så bestämde mig för att köpa nytt, en Toyota Corolla touting sports 1.2 turbo imt. En beinsinare med manuell låda. Bara 116HK men skön att köra. Men då jag inte fick med någon instruktionsbok och den som finns tillgänglig via Toyota är värdelös så har jag lite funderingar.
1. Jag är van att göra start i backe med manuell låda men jag har aldrig haft en bil med elektrisk handbroms förut. Hoppar därför över den och försöker hålla bilen med "Hold" funktionen om jag riskerar att rulla baklänges. Tror jag gör fel för jag håller ner bromsen också och när jag släpper den så känns det som om jag rullar ändå. Vad är rätt procedur?
2. När jag köpte bilen var sommar hjulen monterade men man hade inte talat om det för bilen så nu lyser däcktryckslampan. Av min lokala Toyota ÅF fick jag en länk till en film som förklarar proceduren MEN det var för en bil med startknapp. Jag startar ju med nyckel...
3. Min bil är enkelt utrustad och det som inte finns går ju inte sönder. Men jag vill ha mer undrhållning än bara radion. Tyvärr hittar jag bara ett USB uttag och det är nog bara för laddning. Vill inte spela upp musik via telefonen (har inte ens Spotify). Hur gör jag då?
4. OK, avslutar med stora "idiotfrågan": Går det verkligen inte att fälla in backspeglarna på denna modell? Jag trodde att det gick på alla moderna bilar (det går ju på min 2011 Kia Cee'd). Hittar dock ingen knapp för det.
Annons
Re: Lite frågor om 2019 Toyota Corolla
2Tyvärr kan vi bara besvara KIA-relaterade frågor här. Allt annat blir gissningar, tyvärr. Såvida inte någon här råkar äga exakt en sådan bil också.
KIA är normalt sett mer välutrustade och har alla grundläggande funktioner som man önskar.
Varför blev det ingen nyare KIA istället?
KIA är normalt sett mer välutrustade och har alla grundläggande funktioner som man önskar.
Varför blev det ingen nyare KIA istället?
Re: Lite frågor om 2019 Toyota Corolla
3Hej.
Ja, jag förstår. Har bara hittat ett Toyota forum och det fungerar inte så jag testade här.
Det enkla svaret på din fråga är att jag helt enkelt ville testa ett nytt märke (efter Ford, Opel, Citroën och Kia). Och jag har hört att många är nöjda med just detta Japanska märke.
Försöker sälja min gamla bil men intresset verkar svalt för en 2011 Kia Cee'd diesel med 26600 mil på mätaren så det är väl inte lönt att annonsera ut den här.
Ja, jag förstår. Har bara hittat ett Toyota forum och det fungerar inte så jag testade här.
Det enkla svaret på din fråga är att jag helt enkelt ville testa ett nytt märke (efter Ford, Opel, Citroën och Kia). Och jag har hört att många är nöjda med just detta Japanska märke.
Försöker sälja min gamla bil men intresset verkar svalt för en 2011 Kia Cee'd diesel med 26600 mil på mätaren så det är väl inte lönt att annonsera ut den här.