problem med centrallås
1Jag har en kia ceed 2010 som centrallåset inte fungerar på! det går inte att låsa! det markerar att förardörren är öppen med den är stängd! då jag ska låsa så klickar det sen klickar det igen på en gång! jag förmodar att det inte kan vara någon säkring som är trasig och jag hittar heller inte vilken säkringen som går till centrallåset i instruktionsboken! trycker jag på låsknappen inuti bilen så blir det samma sak! också då jag försöker låsa med nyckel! jag har också problem med att inner belysningen inte släcks automatiskt i bland då jag stänger av bilen och jag har fått för mej att det beror på samma fel. jag har haft problem med att då jag tar ut tändningsnyckeln så går inte den där spärr grejen inte ner så då brukar det inte gå att låsa! då får jag slå lite lätt ovan på kåpan så att det klickar till sen brukar det gå att låsa! jag har kollat det men den spärren är nere nu! jag har också försökt att koppla ur batteriet för att nollställa men det funkar inte. vart sitter sensorn till centrallåset?