Annons
Annons

Re: Till alla extraljusinkopplare

45
Hej, jag bor i Sverige i 5 månader och min svenska är inte så bra, jag hoppas att du accepterar min fråga på engelska
I have a Niro HEV from 2019 which is a DE version and I bought the Fusion 600 X PE.
I have 5 wires : black - red - green - white and yellow, should I use all wires ?
I only want the full light while I am driving so I think black and red is what I need.
Black is simple but where should I connect the red wire ?
Directly to the wire of the front light or should I use a relais ?
Tack på förhand

Re: Till alla extraljusinkopplare

49
SorentoUM skrev: 24 jan 2025, 08:42 Är på skidsemester nu, så kan inte kolla färgen. Men oavsett så ska det vara kabeln i stift 2 (och jag har för mig att den är orange, men svär inte på det)
Det verkar stämma. Orange sitter i stift 2.
Nu när det är mer eller mindre bestämt har jag ytterligare en fundering; nämligen strömtjuven. Det verkar råda konsensus om att strömtjuvar, eller skarvklämmor om man hellre benämner dem så, bara är en olycka som väntar på att hända. De nöter sönder kablar och ärjar och har sig.
Hur ska man gå tillväga för att ta signal på bästa sätt?
Jag tänker mig att man skalar upp lite försiktigt på signalkabeln, orange i detta fall, och sen löder man fast signalkabeln till extraljuset där man skalat för att sen dra några varv vulktejp runt.
Har vi några kommentarer eller bättre idéer?
Skriv svar

Återgå till "DIY (Do it yourself)"