Hej!
Har en KIA CEED PHEV 2022 (Advanced Plus 2).
I dagsläget har vi 2 st personliga profiler inlagda i bilen att välja mellan (för stol-inställning etc).
Är det möjligt att lägga till ytterligare förar-profiler i bilen (förutom nuvarande 2 förar-profiler)?
Eller är det då bara "gäst-profil" som ytterligare förar-profil efter de två profiler som jag lyckats lägga upp nu?
Jag antar att förar-profilerna i bilen är "lokala" och har inget med att göra KIA Connect användar-konto (i mobil-Appen), eller?
Eller måste man skapa ytterligare en användare i KIA Connect Appen (i telefonen) bara för att ha en tredje användarprofil i bilen för t ex stol-inställningar etc. ?
Det är som sagt personliga förar-profil med stol-inställning för åtminstone 3 förare som jag vill försöka sätta upp.
Är det möjligt? Och isåfall hur?
Mvh
/Marcus
Annons
Re: Sätta upp en 3:e användar-profil i KIA Ceed (för t ex stol-inställningar)?
2De två ordinarie förarprofilerna kan direkt kopplas till vars ett KIA Connect-konto och är inte lokala.
Gäst-kontot är som det heter, en tredje användare som kanske inte har Connect, inte har några speciella inställningar och som inte kör bilen särskilt ofta.
Det går inte att lägga till fler primära profiler, ej heller fler gäst-konton.
Det är de tre som finns.
Gäst-kontot är som det heter, en tredje användare som kanske inte har Connect, inte har några speciella inställningar och som inte kör bilen särskilt ofta.
Det går inte att lägga till fler primära profiler, ej heller fler gäst-konton.
Det är de tre som finns.