Annons
Annons

Re: Xceed dyr service

12
Även med garantin på bilen så har dom Alltid en felsökning innan dom börjar på
2500kr som du skall betala den kommer man inte ifrån. Så man kan ju sä att
man har en självrisk på 2500:- för att garantin skall jälla jag frågade på kia
när jag var där.

15
Ja såklart. Är det missat något så är det.
Därför krävs fullständig dokumentation, för att kolla så allt verkligen är utfört.
Styrenhetsuppdateringar kan endast utföras av KIA-verkstad, men om det är en kritisk uppdatering som behövs utföras, blir det utskick till berörda ägare att kontakta KIA-ÅF.

16
Kian1337 skrev: 09 nov 2024, 19:22
SorentoUM skrev: 08 nov 2024, 09:55 Nej, inte helt.
Se bara till att spara på ALL dokumentation om du utför service någon annanstans. Kvitto, serviceprotokoll, batteritestutskrift... Rubbet.
Det krävs om det skulle bli något problem med drivlinan (ur garantisyfte). Och det måste vara ett registrerat bilverkstadsföretag som gör servicen. Kalle på hörnan eller "jag servar själv" duger inte.

Ja är det inte nåt eu beslut att garantin ska gälla oavsett verkstad om det gjorts enligt konstens alla regler. Jag hade kunnat göra det själv för 500kr men då gäller inte garantin såklart.

Mekonomen borde ju vara safe?!
Kia blev fällda i domstol. Så ja Meca,mekonomen
,OKQ8 registrerade verkstäder fungerar alldeles utmärkt. Vara bara noggrann med att få protokollet från servicen. Alltså alla punkter som skall utföras på utskrift. Kia kommer aldrig undan om du har stämpel i boken och protokoll. Jag servade min bil 3 första åren hos Kia. Nu servar jag den hos mekonomen och OKQ8 verkstäder. Haft inne bilen flera gånger på garanti efter jag började serva annanstans. Inte fått frågan av Kia återförsäljaren om den fortsatt är servad där.

17
Gaspo skrev: 14 nov 2024, 21:10
Se bara till att spara på ALL dokumentation om du utför service någon annanstans. Kvitto, serviceprotokoll, batteritestutskrift... Rubbet.
Det krävs om det skulle bli något problem med drivlinan (ur garantisyfte). Och det måste vara ett registrerat bilverkstadsföretag som gör servicen. Kalle på hörnan eller "jag servar själv" duger inte.

Ja är det inte nåt eu beslut att garantin ska gälla oavsett verkstad om det gjorts enligt konstens alla regler. Jag hade kunnat göra det själv för 500kr men då gäller inte garantin såklart.

,OKQ8 registrerade verkstäder fungerar alldeles utmärkt. Vara bara noggrann med att få protokollet från servicen. Alltså alla punkter som skall utföras på utskrift. Kia kommer aldrig undan om du har stämpel i boken och protokoll. Jag servade min bil 3 första åren hos Kia. Nu servar jag den hos mekonomen och OKQ8 verkstäder. Haft inne bilen flera gånger på garanti efter jag började serva annanstans. Inte fått frågan av Kia återförsäljaren om den fortsatt är servad där.

Vart får du tag på de punkterna som skall utföras?

Rostskyddsgarantin kunde man glömma enligt min lokala Hedin.

18
Gaspo skrev: 14 nov 2024, 21:10

Så dessa verkstäder kan kontrollera batteriet osv också?
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"